رئیس سازمان صمت استان بوشهر:

معدن بوکسیت دشتی به مرحله اکتشاف عمومی رسید

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: بوکسیت شهرستان دشتی این استان پس از طی مرحله پی جویی و شناسایی اکنون به مرحله اکتشاف عمومی رسید.;

معدن بوکسیت دشتی به مرحله اکتشاف عمومی رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سید حسین حسینی افزود: این مرحله عملیات اکتشافی بر روی مناطق معدنی هدف شناسایی شده انجام و سپس کار وارد مرحله اکتشاف تفصیلی می‌شود تا با اثبات وجود پهنه معدنی شرایط به مرحله بهره‌برداری برسد.

    وی بیان کرد: تهیه نقشه زمین شناسی و معدنی، نمونه گیری برای مطالعات پتروگرافی، حفر ترانشه و چاهک و گمانه انجام نمونه گیری سیستماتیک در امتداد آنها و تفسیر نتایج و ارائه گزارش از جمله مراحل اکتشاف عمومی است‌.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر یادآورشد: بوکسیت اکنون بویژه در بخش صنعت آلومینیوم سازی از نیازهای کشور است که این محصول در حاضر تنها در جاجرم تولید می‎شود و این واحد به تنهایی تامین کننده نیاز کشور نیست.

    وی ادامه داد: در صورت رسیدن عملیات بهره‌برداری و فعال شدن واحد بوکسیت شهرستان دشتی که البته باتوجه به نظرمشاور و کارشناسان ایمیدرو؛ تاکنون آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده از نظر ذخیره و ظرفیت امیدبخش گزارش شده بخش قابل توجهی از بوکسیت موردنیاز آلومینیوم کشور تامین خواهد شد.

    حسینی یادآورشد: چندی پیش نیز با حضور رئیس جمهوری آلومینیوم سازی لامرد استان فارس راه اندازی شد که به طور قطع توسعه فعالیت این واحد نیازمند تامین بوکسیت خواهد بود.

    وی ادامه داد: با تحقق اکتشاف از عملیات معدنی بوکسیت حوزه معدن استان بوشهر تحول قابل توجهی را به خود خواهد دید.

    تا پایان سال 98 شمار پروانه های بهره‌برداری معادن معتبر در استان بوشهر 239 واحد بوده که از این تعداد 140 معدن فعال هستند و بیشترین تعداد معادن فعال به تعداد 80 معدن از نوع مخلوط کوهی هستند.

    میزان استخراج واقعی معدنی استان بوشهر درسال98 به طور تقریبی 12 میلیون تن گزارش شده که عمده آنها شامل انواع مواد معدنی نظیرسنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک، مخلوط کوهی و مارن است.

    در سال 98 حدود پنج میلیون تن موادمعدنی شامل گچ، سیمان و کلینکربه ارزش 128 میلیون دلار از استان بوشهر صادر شده است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر