خریدار بزرگ‌ترین معدن طلای جهان کیست؟

عصر معدن- یک معدن‌کار بزرگ با پرداخت ۵/ ۱۹‌میلیارد دلار قرار است صاحب یکی از بزرگ‌ترین معادن طلای جهان شود.;

خریدار بزرگ‌ترین معدن طلای جهان کیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از دنیای اقتصاد، خبر‌‌گزاری‌‌‌‌‌‌های تخصصی اعلام کرده‌اند معامله‌‌‌‌‌‌ای میان نیومونت و نیوکرست برقرار است که ابعاد حیرت‌‌‌‌‌‌انگیزی دارد. برمبنای این اخبار گفته می‌شود قرار است با بهای حدود 20میلیارد دلار آمریکا یکی از بزرگ‌ترین رگه‌‌‌‌‌‌های معدنی طلای جهان به‌فروش رود.

    فروش این معدن از آن جهت مهم است که موجب می‌شود تا موقعیت شرکت باریک گولد به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان دچار مخاطره شود. گفته شده این معامله از یک بعد دیگر نیز مهم است. گویا در کنار معادن طلا رگه عظیمی از مس در این معامله قرار است جابه‌جا شود که اگر چنین شود دسترسی خریداران را به فلز مس به‌عنوان یکی از عناصر حیاتی عصر کربن‌‌‌‌‌‌زدایی محقق می‌سازد.

    گفته شده این معامله کلید تلاش نیومونت برای گسترش برتری خود نسبت به سایر رقبای فعال در زمینه تولید و استخراج شمش طلا است.

    همچنین قرارگرفتن معدن موردعلاقه شرکت نیومونت در نزدیکی یک رگه مس که ماده‌کلیدی عصر انتقال انرژی پاک است جاذبه این معامله را دوچندان کرده‌است.

    در زمانی‌که تحلیلگران کمبودهای عمده بازار مس را پیش‌بینی می‌کنند، افزایش تولید مس می‌تواند سود بسیاری عاید خریداران این معدن کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر