۸۰ معدن خراسان شمالی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۸۰ فقره مجوز معدن، محدوده معدنی غیرفعال استان که از بهره برداران سلب صلاحیت شده، از طریق مزایده واگذار می‌شود.;

۸۰ معدن خراسان شمالی به بخش خصوصی واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، حسین حاجی بگلو اظهار داشت: مزایده واگذاری معادن غیرفعال استان خردادماه برگزار می شود.

    وی افزود: 28 فقره پروانه بهره برداری، 14 فقره محدوده معدنی که غیرفعال است از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار می شود و مابقی هم پروانه اکتشاف و گواهی کشف است که به علت غیرفعال بودن از بهره بردار قبلی سلب صلاحیت شده است.

    حاجی بگلو خاطرنشان  کرد: متقاضیانی که در این مزایده برنده شوند، اما کار اکتشاف و فعال سازی معدن را انجام ندهند معدن از آنان سلب صلاحیت می شود.

    وی با اشاره به اینکه سال قبل هم 45 معادن غیرفعال استان از معدن کاران سلب صلاحیت شد افزود: اگر معدنکار حقوق دولتی را نپردازد، معدن را غیرفعال نگه داشته و یا به تعهدات خود عمل نکند، سلب صلاحیت می شود.

    وی اظهار داشت: معادن در زمره انفال محسوب می شود و زمانی که معدنکار حقوق دولت را پرداخت نمی کند به ناچار ماده 20 اعمال می شود.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: 11 معدن غیرفعال استان در مزایده دی ماه پارسال به بخش خصوصی واگذار شد.

    اکنون 254 معدن در استان ثبت شده است که 120 فقره معدن از این تعداد فعال و مابقی غیرفعال است.

    میزان ذخیره قطعی معادن خراسان شمالی یک میلیارد و 58 میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن 11 میلیون و 500هزار تن است.

    سالانه پنج میلیون و 800 هزار تن ماده معدنی از معادن خراسان شمالی استخراج می شود.

    میزان سرمایه گذاری توسط معدنکاران استان یکهزار و 340 میلیارد ریال است.

    در کشور 68 ماده معدنی وجود دارد که خراسان شمالی 28 نوع آن را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر