کمترین آلودگی استخراج، متعلق به کدام فلز است؟

عصر معدن- استخراج طلا کم‌ترین آلودگی را در بخش فلزات را دارد. در واقع کل تولید گازهای گلخانه ای حاصل از استخراج طلا کمتر از سایر فلزات است.;

کمترین آلودگی استخراج، متعلق به کدام فلز است؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در حالی که گفته می شود که تولید طلا موجب تولید گازهای گلخانه‌ای بیشتری در هر تن محصول تمام‌شده نسبت به بسیاری از فلزات سنگین دیگر می‌شود، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد انتشار کل گازهای تولیدشده حاصل از  استخراج طلا،  به طور قابل‌توجهی کم‌تر از میزان تولید شده توسط فلزات دیگر است.

    شورای جهانی طلا (WGC)، اعلام کرده است: میزان انتشار گازهای گلخانه ای مربوط به هر دلار صرف شده برای طلا کم‌تر از یک دلار است که برای اغلب کالاهای تولیدی همچون فولاد، آلومینیوم و زغال‌سنگ بیشتر از این میزان خرج می‌شود.

    این تحقیق که روز چهارشنبه منتشر شد، همچنین نشان می دهد فلزات گرانبها ممکن است پیامدهای مثبتی برای سرمایه گذاران در درازمدت داشته باشند تا بتوانند در طول زمان آنها را مدیریت کنند.
    شرکت های معدنکاری مسئول، می گوید WGC، به دنبال راه‌هایی برای کاهش راندمان کربن خود از طریق بهبود بهره وری انرژی و انتقال به منابع انرژی کم کربن هستند.
    این سند برخی از ابتکارات مربوط به این موضوع از قبیل یک کارخانه خورشیدی که انرژی مصرفی معدن را در بورکینافاسو تغییر خواهد داد را را برجسته می کند.

    این مطالعه نشان می‌دهد علاوه بر این، خود طلا نیز می‌تواند نقش مهمی درفناوری ایفا کند که به تسهیل انتقال به اقتصاد کم کربن کمک می‌کند.
    WGC می گوید: این گزارش یک گام اولیه مهم برای ایجاد درک اثر گازهای گلخانه‌ای صنعت طلا است،
    این تلاش‌ها در حال انجام است تا میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و طلا در بهبودبهره‌وری انرژی و توسعه فن‌آوری‌های کربن پایین را کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر