فاجعه و رانت عظیم در صورت خروج فولاد از بورس کالا

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد اعلام کرد: در صورت خروج فولاد از بورس کالا شاهد فاجعه و رانت عظیمی خواهیم بود.;

فاجعه و رانت عظیم در صورت خروج فولاد از بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایبِنا، رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد بیان کرد: هیچ خبر یا نامه ای در مورد خروج محصولات فولادی از بورس کالا به انجمن ابلاغ نشده است. اگر هم قرار باشد چنین اتفاقی صورت بگیرد (که به نظرم از محالات است)، فاجعه به بار خواهد آمد و بازار فولاد به شدت دچار التهاب و رانت خواهد شد.

    وی  افزود: خروج احتمالی محصولات فولادی از بورس کالا بر خلاف کل سیاست های دولت و وزارت صمت است. اولا این شایعه موثق نیست؛ دوم آنکه بورس کالا، محلی برای شفاف سازی است اما همین حالا که وزارت صمت به دنبال کنترل قیمت ها در بورس است و شاهد اختلاف قیمت های بورس با کف بازار هستیم، زمینه ایجاد رانت فراهم شده حالا شما فکر کنید کل معاملات فولاد از بورس کالا خارج شود که نتیجه آن، تولید رانتی وحشتناک در اقتصاد است. 

    این فعال صنعت فولاد ضمن تاکید بر اینکه خروج فولاد از بورس کالا به منفعت صنعت فولاد نیست، گفت: خروج از بورس کالا، شفافیت فعلی که در بازار وجود دارد را به کلی از بین می برد و قیمت ها نه فقط کاهش نخواهد یافت، بلکه افزایش دوچندانی هم خواهد داشت.

    شهرستانی با اشاره به وضعیت بازار فولاد قبل از راه اندازی بورس کالا اظهار کرد: بد نیست اتفاقات سال های گذشته را هم به یاد آوریم. در سال های قبل از راه اندازی بورس کالا، حواله محصولات فولادی در بازار دست به دست می چرخید و قیمت های کاذب ایجاد می کرد و با این تفاسیر بعید است که این اتفاق رقم بخورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر