مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت مطرح کرد:

بهره‌برداری از معادن جزو مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی است

هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران وجود دارد

عصر معدن- مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت اعلام کرد که یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استان، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است.;

بهره‌برداری از معادن جزو مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان کردستان، «ابراهیم‌‌ علی مولابیگی» مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت در کارگروه تعامل ستادی کاهش مشکلات اکتشافی و معدنی صمت و محیط زیست کردستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی مدیریت فعالیت‌های اقتصادی، بخشی‌نگری و صنفی‌نگری است که این روزها به یک آفت در بخش مدیریت تبدیل شده است.

    وی افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی با تفاهم و مشارکت همدیگر مشکلات و موانع پیش روی توسعه استان را برداشته، از ظرفیت‌ها استفاده کرده و در کنار آن نیز بخش‌های احیا و مراقبتی را در نظر بگیرند.

    مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت با بیان اینکه یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه اقتصادی هر استانی، بهره‌برداری از پتانسیل‌های معدنی آن منطقه است، افزود: برای شکوفایی و به ثمر رساندن این پتانسیل اقتصادی باید راهکار خوبی ارئه شود.

    وی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب هم پتانسیل معدن احیا شده و هم محیط زیست حفظ شود، ادامه داد: تعامل دستگاه‌های اجرایی یکی از مسائل مهم در راستای پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

    مولابیگی در ادامه یادآور شد: رسیدن به تفاهم در ایجاد رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست یکی از اولویت‌های این جلسه است و دستگاه‌های اجرایی باید بیش از این با هم تعامل داشته باشند.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران قرار دارد، تاکید کرد: با توجه به وجود این پتانسیل عظیم در کشور، زیر یک درصد از تولید ناخالص داخلی کشور، به حوزه معدن اختصاص دارد.

    وی با بیان اینکه تعارض منافع و نبود زیرساخت‌ها موجب شده تا نتوانیم از ظرفیت منابع معدنی کشور بهره کافی ببریم، خاطرنشان کرد: روش مدیریتی غلط در بخش معدن از دیگر موانع موجود برای بهره گیری از این منابع است.

    مدیرکل دفتر اکتشافات وزارت صمت، همچنین گفت: تولیدات معدنی کشور در سال 650 تا 700 میلیون تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر