فلز سرخ به کدام سو می رود؟

عصر معدن- در حال حاضر، قیمت‌ مس روی لبه چاقو بالا می‌رود و میزهای معاملاتی و صندوق‌های تامینی در حال حدس و گمان در مورد آینده هستند.;

فلز سرخ به کدام سو می رود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر،کاهش عرضه از معادن مس و تهدید رو به افزایش کسری بودجه جهانی، قیمت مس را از فوریه تا ژوئن افزایش داد و تجارت هوش مصنوعی که شتاب بیشتری را از سوی معامله گران به دنبال داشت، قیمت ها را حتی بالاتر برد. اما در هفته‌های اخیر، قیمت‌ها کاهش یافته و خط روند بحرانی را که برای ماه‌ها دست نخورده باقی مانده بود، شکست. در حال حاضر، قیمت‌ها روی لبه چاقو بالا می‌روند و میزهای معاملاتی و صندوق‌های تامینی در حال حدس و گمان در مورد آینده هستند.

    جک فارکی از بلومبرگ می گوید، "مس معمولا یکی از صعودی ترین صداهای بازار" است. او افزایش قیمت را به دلیل عرضه در دنیای واقعی غیر قابل توجیه خواند.

    قیمت مس در بورس فلزات لندن در روز جمعه به 9652 دلار در هر تن کاهش یافت که 11.5 درصد نسبت به بالاترین رقم تاریخ 11104 دلار در ماه می کاهش داشت. علاوه بر این، قیمت ها از خط روند صعودی چند ماهه عبور کرده اند که در حال رخ دادن است زیرا بزرگترین مصرف کننده مس، چین، داده های اقتصادی ناامیدکننده ای را منتشر کرده است.

    علیرغم روند بهبود چین، گاوهای نر مس بر این باورند که با افزایش فعالیت صنعتی جهانی، بانک‌های مرکزی به سمت سیاست‌های پولی سست ‌تر حرکت می‌کنند و شرکت‌های معدنی در تلاش برای افزایش تولید هستند. این درحالی است که تقاضا به دلیل وسایل نقلیه الکتریکی، انرژی های تجدیدپذیر، روندهای نوسازی و مراکز داده هوش مصنوعی افزایش می یابد. آتش مس احتمالا دوباره شعله ور می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر