در نشست مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی مطرح شد؛‌

لزوم ایجاد هم افزایی و یکپارچگی در فعالیت های روابط عمومی

عصر معدن- مدیر روابط عمومی سازمان ایمیدرو بر لزوم جایگاه مستقل روابط عمومی ها در چارت های سازمانی تاکید کرد و خواهان ایجاد هم افزایی و یکپارچگی در اجرای سیاست های این حوزه شد.;

لزوم ایجاد هم افزایی و یکپارچگی در فعالیت های روابط عمومی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، محمد سپهر که  در نخستین نشست مدیران شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی سخن می گفت،‌ تصریح کرد: جایگاه و اثرگذاری حوزه معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور ایجاب می کند که روابط عمومی ها به منظور پیاده سازی اهداف و یکپارچگی در اجرای سیاست ها، به هم افزایی بیشتری برسند.

    سپهر، پس از ارایه نظرات و پیشنهادهای مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ، با بیان اینکه کل بدنه این بخش در جهت توسعه کشور، اشتغال زایی، افزایش درآمد و ارزآوری فعالیت دارند، اظهار داشت: تمامی ابزارهای اطلاع رسانی ایمیدرو در خدمت اهداف کلان این بخش است و سیاست اطلاع رسانی سازمان بر همگرایی و با همکاری متقابل با شرکت ها است.

    وی اجرای استراتژی واحد را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: وجود ساختار متناسب با اهداف و وظایف روابط عمومی ها، یکی از ارکان اصلی پیاده سازی برنامه ها به صورت هدفمند است.

    مدیر روابط عمومی ایمیدرو در بخش دیگری از سخنانش سیاست برگزاری رویدادهای معدنی در طول سال را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به نظر مشترک مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ، لازم است برای رویدادهای سال جدید، برنامه ای تدوین شود که شاهد حضوری هدفمند و تاثیرگذاری حداکثری در نمایشگاه و همایش های پیش رو باشیم.

    شورای سیاست گذاری در پله نخست

    وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف فوق لازم است که در گام نخست شورای سیاست گذاری مدیران روابط عمومی شرکت های بزرگ تشکیل شود تا بتوان به طور شایسته ای به انعکاس دستاوردها و برنامه ها پرداخت و حضور موثری نیز در رویدادها داشت.

    مدیر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تصریح کرد: آیین نامه این شورا به تایید رییس هیات عامل ایمیدرو رسیده و به زودی می توان وارد فاز اجرایی آن شد.

    سپهر همچنین درباره برنامه های آموزشی سازمان گفت: ایمیدرو از این پس برنامه های آموزشی به طور منسجم در حوزه اطلاع رسانی برگزار می کند که هدف آن ارتقای سطح اطلاع رسانی در این حوزه است.

    وی با اشاره به برنامه راه اندازی 3.5 میلیارد دلار پروژه در بخش معدن و صنایع معدنی تا پایان سال جاری، تاکید کرد: در شرایط فعلی نیاز بیشتری برای انتشار اخبار و تحولات ایجاد شده در فضای چندرسانه ای داریم به گونه ای که وضعیت رشد اشتغال همراه با کارخانه های افتتاح شده به اطلاع عموم مردم رسانده شود.

    در این نشست مدیران روابط عمومی شرکت های فولاد مبارکه، خوزستان، تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملی فولاد، معدنی و صنعتی گل گهر،‌ آلومینیوم جنوب، منطقه ویژه خلیج فارس، مناطق صنایع انرژی بر لامرد و نیز پارسیان، هلدینگ کاوه پارس، آلومینای ایران، مجتمع سنگان و ... به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

    در این نشست ایرج ترابی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه، ایجاد تحول در روابط عمومی ایمیدرو و همکاری نزدیک با شرکت های این حوزه را اقدامی نو در این حوزه دانست. وی وجود استراتژی یکسان،‌ توسعه آموزش و بنچ مارکینگ روابط عمومی ها را از نیازهای فعلی این بخش ذکر کرد.

    غلامرضا فروغی نیا مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان، ایجاد همگرایی افزون تر و انتقال تجریبات بین روابط عمومی ها را مورد تاکید قرارداد و گفت: رسانه و تعامل با آن ها و همچنین توجه به مسوولیت اجتماعی از مهمترین موضوعات روابط عمومی های این بخش است.

    از سوی دیگر نژاد ایران مدیر روابط عمومی شرکت ملی فولاد، مرتضوی مدیر روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ایران نژاد رییس روابط عمومی شرکت گل گهر، نجفی مدیر روابط عمومی آلومینیوم جنوب (سالکو)، کفیل مدیر روابط عمومی هلدینگ کاوه پارس، خادمی مدیر روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس، خورشید زاده مدیر روابط عمومی منطقه ویژه پارسیان، فراهانی مدیر روابط عمومی منطقه ویژه لامرد و نوری مدیر روابط عمومی شرکت آلومینای ایران ابتدا بر ضرورت جایگاه مستقل روابط عمومی در چارت سازمانی تاکید کردند و سپس اقدامات یکپارچه در برگزاری نمایشگاه ها، هم افزایی و انتقال تجریبات در حوزه های اطلاع رسانی، تصویری و ابزارهای مربوطه را ضروری خواندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر