تعامل استانداری یزد و ایمیدرو برای شناسایی ذخایر معدنی و تامین زیرساخت ها

عصر معدن- استاندار یزد در گفت و گو با "رادیو تبیین"، پروژه های سرب روی مهدی آباد و انتقال آب از خلیج فارس را از بزرگترین طرح های ملی در استان یزد خواند و تاکید کرد: با تکمیل فرآیند شناسایی ذخایر معدنی در سطح این استان؛ ارزش افزوده چشمگیری نصیب اقتصاد کشور خواهد شد.;

تعامل استانداری یزد و ایمیدرو برای شناسایی ذخایر معدنی و تامین زیرساخت ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش تامین آب این استان؛ گفت: اجرای برنامه انتقال آب از خلیج فارس به یزد در حال انجام است که طول آن به 730 کیلومتر می رسد و با تکمیل آن 100 میلیون متر مکعب آب روانه این استان می شود.

    فاطمی با بیان اینکه ایمیدرو در جهت شناسایی ذخایر و تامین زیرساخت معادن، با استانداری یزد در تعامل است، عنوان کرد: در بخش معدن و صنعت ابر پروژه های وجود داشت که از قبل انقلاب معطل باقی مانده بود اما امروز با اجرای برنامه های توسعه ای؛ پروژه هایی همچون سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین معدن غرب آسیا و دومین معدن سرب و روی در دنیا و همچنین فاز توسعه فولاد آلیاژی یزد آماده افتتاح است.

    وی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ تنوع مواد معدنی در جایگاه نخست و میزان آن در جایگاه دوم کشور قرار دارد؛ گفت: استان یزد دارای 700 معدن در مقیاس بزرگ و کوچک است اما تاکنون کمتر از 10 درصد ظرفیت ها شناسایی شده است که در افقی گسترده و با شناسایی این ذخایر؛ ارزش افزوده چشمگیری را نصیب کشور خواهد کرد.

    وی در زمینه تامین برق توسط شرکت های بزرگ صنعتی استان، اعلام کرد: در حوزه انرژی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی توسط چادرملو عملیاتی شد که 170 مگاوات آن به شبکه سراسری متصل و مابقی آن نیز وارد شبکه می شود که بخشی از ناترازی های برق صنعت را مرتفع خواهد کرد.

    مهران فاطمی افزود: قبل و بعد از انقلاب اسلامی سیمای استان یزد بسیار متفاوت بود. پیش از انقلاب در بخش جاده سازی، صنعت و معدن، سیستم بهداشت و... با مشکلاتی مواجه بودیم.

    وی گفت: با اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب؛ اکنون یزد به عنوان 5 استان برتر صنعتی کشور نقش آفرینی می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر