یادداشت رییس هیات عامل ایمیدر به بهانه ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی

ارتباط دو سویه و سازنده

عصر معدن- مهدی کرباسیان رییس هیات عامل ایمیدرو به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی در یادداشتی نوشت:;

ارتباط دو سویه و سازنده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    ارتباط و ارتباطات از قدیمی ترین مفاهیمی هست که انسان در سایه آن به ادامه حیات پرداخته و در تعامل با همنوع خویش به توسعه دست یافته است.امروزه نیز در جوامع نمی توان تصور کرد بدون ارتباطات منسجم، حاکمیت قادر به انجام وظایف خود باشند. در اینجا نقش رسانه ها بیش از پیش برجسته تر می شود. به واقع طی سالیان اخیر برنامه ها و اقداماتی که از دولت یازدهم به این سو توسط وزارت صنعت معدن و تجارت و ایمیدرو عملی شده، بر همین مدار به عینیت رسیده است. البته سال هاست که رسانه مفهوم جدیدتری به خود گرفته و شبکه های اجتماعی جایگاه پررنگ تری در روابط یافته اند؛ با این توضیح که مخاطب نیز به عنوان رسانه وارد عمل شده است. نکته ای که از این گذر می توان به آن اشاره کرد تعاملی شدن نظام رسانه ها است؛ بدین صورت که دیگر جریان یک سویه اطلاع رسانی از بین رفته و مفهومی برای جوامع ندارد و دوسویه بودن جریان اطلاع رسانی،‌ نقش اول را ایفا می کند.

    به عنوان مدیری که دهه ها سابقه خدمت دارد،‌ معتقدم این پدیده را باید به فال نیک گرفت و با دریافت بازخوردها، نسبت به رفع موانع، ‌چالش ها و خطاهای به وجود آمده،‌ اقدام لازم را انجام داد. در این شرایط است که می توان مدعی شد ارتباط برقرار شده و وظایف به درستی انجام شده است. در غیر این صورت تنها همانند رسانه های سنتی عمل کرده ایم و بدون توجه به بازخوردها،‌ به پیش رفته ایم، غافل از اصلاح استراتژی ها،‌ سیاست ها و روش ها، عمل کرده ایم که از اثرگذاری قابل قبولی برخوردار نیستند.
    ایمیدرو از نیمه دوم سال 92 همواره به این نکات اهمیت ویژه ای داده است. در واقع پس از دریافت بازخوردها توانسته ایم نظام تامین مالی و اجرای طرح ها را تغییر دهیم و پیاده سازی کنیم. مشارکت جویی از بخش خصوصی و ارتباط سازنده دوسویه،‌ سبب انتفاع بخش معدن و صنایع معدنی ایران،‌ رشد تولید،‌ اشتغال و درآمدزایی شد که همانا اهداف کلان اقتصاد مقاومتی است.
    در این مسیر همراه همیشگی ما اصحاب رسانه بوده اند و همواره با اطلاع رسانی و نقد، ما را از انحراف در جاده توسعه، برحذر داشته اند. همچنین توجه به مسئولیت اجتماعی که یکی از عالی ترین شکل تعامل با مردم است به ویژه مناطقی که پروژه های در آن ها اجرا می شوند، یاری رسان ما و مجموعه مدیران و کارشناسان، در انجام وظایف بوده است.
    در این حوزه نیز نمی توان توسعه را بدون توجه به اثرات اجتماعی، ‌فرهنگی و زیست محیطی به سرانجام رساند. خوشبختانه علاوه بر ستاد ایمیدرو،‌‌ مدیران طرح ها و شرکت ها نیز بر این امر واقفند و همواره بخشی از طرح هایی که افتتاح شده اند، مرتبط با مسوولیت اجتماعی ما هستند.
    لازم می دانم سپاس و قدردانی خود را از اهالی رسانه، بخش خصوصی، اهالی این سرزمین که به نوعی زندگی آن ها با بخش معدن و صنایع معدنی گره خورده اعلام دارم و تاکید کنم که همواره خود را نیازمند تعامل و ارتباط سازنده با محیط پیرامونی خود می دانیم. در سایه این جریان است که می توانیم شاهد اثرگذاری وظایف محوله باشیم.
    روز ارتباطات و روابط عمومی مبارک،‌ یاد و خاطره عزیزان از جان گذشته و شهدای رسانه گرامی باد.

    منبع: روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر