واردات فولاد ضدزنگ به چین ۳ برابر شد

شروع تحقیق ضد دامپینگ برای حمایت از صنعت داخلی

عصر معدن- چین واردات فولاد ضد زنگ از اندونزی، اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی را بررسی می کند.;

شروع تحقیق ضد دامپینگ برای حمایت از صنعت داخلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، hina  یک تحقیق ضد دامپینگ را در روز دوشنبه به واردات استیل ضد زنگ به ارزش 1/3 میلیارد دلار آغاز کرد. این تحقیقات پس از شکایت یک کارخانه خصوصی چینی برای حمایت از صنعت داخلی اغاز شد.
    وزارت بازرگانی اعلام کرد که در این تحقیق، واردات شمش فولاد ضد زنگ و ورق فولادی ضد زنگ را هدف قرار خواهد داد و اتحادیه اروپا، ژاپن، کره‌جنوبی و اندونزی که وارداتشان در سال گذشته تقریبا 3برابر شده‌ را هدف قرار خواهد داد.

    این حرکت پس از یک شکایت توسط فولاد ضد زنگ Shanxi Taigang (000825.SZ)، با پشتیبانی از 4 شرکت دیگر دولتی از جمله بخش فولاد ضدزنگ Baosteel، که واردات ارزان قیمت را برای کاهش قیمت ها متهم کرد، مطرح می شود.
    چین حدود نیمی از فولاد ضد زنگ جهان را تولید و مصرف می‌کند. این نوع از فولاد برای محافظت در مقابل خوردگی در ساختمان‌ها، حمل و نقل و بسته بندی استفاده می شود.

    در حالیکه این شکایت 8 تولیدکننده خارجی را هدف قرار می‌دهد،تعدادی از شرکت‌های چینی از جمله واحد اندونزی یکی از تولیدکنندگان برترجهان، Tsingshan ضد زنگ و 19 تاجر دیگر واردکننده را در بر می گیرد.

    تحلیلگران می‌گویند که بخش قابل‌توجهی از تولید جدید در چین به فروش رسیده‌است.
    براساس شکایتی که توسط Shanxi Taigang و با مدرک وزارت بازرگانی منتشر شده‌ است، افزایش سریع واردات به بازار چین آسیب رسانده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر