قیمت طلا منتظر علامت بانک مرکزی آمریکا

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر معلوم شدن موضع سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند، تغییری نداشت و ثابت ماند.;

قیمت طلا منتظر علامت بانک مرکزی آمریکا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در 1502 دلار و 70 سنت ایستاد.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش، به 1510 دلار و 70 سنت رسید.

    کاهش شدید قیمت نفت نیز تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن را ضعیف کرد. عربستان سعودی پس از حملات روز شنبه به تاسیسات نفتی این کشور به بازارها اطمینان داد تولیدش را تا پایان ماه جاری احیا خواهد کرد. طلا در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه امنی برای سرمایه تبدیل شده و با افزایش تقاضا روبرو می‌شود.

    با این حال سرمایه گذاران نگران ماندند که این خبر ممکن است بانک مرکزی آمریکا را از کاهش بیشتر نرخهای بهتر منصرف کند.

    اقتصاددانان و تحلیلگران انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا تحت تاثیر ریسکهای ناشی از جنگ تجاری آمریکا و چین، کاهش 25 واحدی نرخ‌های بهره را اعلام کند که دومین دور کاهش نرخ‌ها پس از اقدام سیاست‌گذاران آمریکایی در ژوییه خواهد بود. کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا پس از پایان این نشست برگزار می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 0.13 درصد رشد کرد و دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب ثابت ماند و در 98.28 واحد ایستاد.

    به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری در محدوده 1488 تا 1523 دلار خنثی مانده است و خروج از این محدوده به قیمت طلا جهت حرکت مشخصی خواهد داد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد کاهش، به 937 دلار و 62 سنت رسید. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.4 درصد کاهش پیدا کرد و به 17 دلار و 95 سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 1590 دلار و 65 سنت معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر