مازاد تجاری چین با آمریکا ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت

عصر معدن- مازاد تجاری چین با آمریکا در فوریه به ۱۴.۷۲ میلیارد دلار رسید که این رقم نسبت به ماه قبل حدود ۱۳ میلیارد دلار کاهش داشته است.;

مازاد تجاری چین با آمریکا ۱۳ میلیارد دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم ، اطلاعات گمرک نشان می دهد مازاد تجاری چین با آمریکا در فوریه به 14.72 میلیارد دلار نسبت به 27.3 میلیارد دلار ماه ژانویه کاهش یافته است.

    مازاد تجاری چین با آمریکا برای هر دو ماه ژانویه و فوریه روی هم 42.1 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که مازاد تجاری زیاد چین با آمریکا همواره یک نقطه اختلاف برای واشنگتن و پکن بوده و حالا در مرکز یک نزاع تلخ بین دو کشور قرار دارد.

    به گزارش «عصرمعدن» جنگ تجاری میان چین و امریکا  در سال 2018 با وضع عوارض بر روی یکسری از محصولات چینی که به امریکا صادر می شد، آغاز شد و به دنبال آن چین نیز در اقدامی تلافی جویانه برای محصولات امریکایی تعرفه وضع کرد. این موارد در حالی مطرح می شود که روسای جمهور 2 کشور مذاکرات بسیاری را با یکدیگر داشته اند که تا کنون ادامه داشته و در تلاشند تا بتوانند به یک توافق تجاری برسند. از جمله محصولات استراتژیک که دونالد ترامپ برایشان تعرفه وضع کرد فولاد و آلومینیوم بود که باعث به وجود آمدن نوسانات و تغییرات بسیاری در بازار جهانی این دو فلز شد. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر