معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

افزایش سرمایه بنگاه‌های معدنی به ۲۵ هزار میلیارد تومان

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امسال افزایش سرمایه بنگاه‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی به ۲۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد و توسعه برنامه‌های پژوهشی از محل این منابع فراهم خواهد شد.;

افزایش سرمایه بنگاه‌های معدنی به ۲۵ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، خداداد غریب پور در نشست بررسی اقدامات انجام شده در خصوص همکاری های ایمیدرو با دانشگاه ها افزود: با توجه به اهمیت ارتباط دانشگاه و صنعت در "جهش تولید"، امسال نیز برنامه های مشارکتی بین ایمیدرو و دانشگاه ها بیش از پیش مورد توجه است.

    وی ضمن تاکید بر ضرورت اختصاص بخشی از بودجه شرکت های معدن و صنایع معدنی به توسعه برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی از محل افزایش سرمایه، گفت: قراردادهای بین ایمیدرو و دانشگاه ها با رویکرد بومی سازی، موجب کاهش نیازهای ارزی شده و این روند ادامه خواهد داشت.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو اضافه کرد: مدیریت سود شرکت ها و سرمایه گذاری آن در طرح های توسعه شرکت ها، رویکردی توسعه ای است که در ایمیدرو عملیاتی شد.

    وی یادآور شد: بررسی زمین شناسی اکتشافی حفاری های عمیق ایران مرکزی از دیدگاه اکتشاف ذخایر پنهان و ... بخشی از همکاری های تحقیقاتی بین ایمیدرو و دانشگاه تهران است.

    به گفته غریب پور،  طراحی و اجرای کارگاه های تخصصی بین المللی در حوزه معادن و صنایع معدنی برای ستاد و کلیه شرکت ها و واحدهای تابعه ذیل برنامه های این سازمان با دانشگاه امیرکبیر در قالب قرارداد دنبال می شود.

    وی افزود: بررسی و امکان دستیابی به فناوری تولید، جاذبه های طبیعی با استفاده از باطله های معدن انگوران به منظور کنترل آلودگی آب و خاک با توجه به فاکتورهای اقتصادی و ... در شمار دیگر برنامه های مدون شده با دانشگاه امیرکبیر است.

    معاون وزیر صنعت،  پروژه بومی سازی و احیای معادن کوچک را یکی از برنامه های مهم ایمیدرو با جهاد دانشگاهی معرفی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی پروژه پژوهشی طراحی و احداث واحد ساخت کاتالیست HDS (سولفورزدایی هیدروژنی) با ظرفیت یک تن در روز در مقیاس نیمه صنعتی و پروژه پژوهشی مطالعه روش های شستشوی زغال سنگ حرارتی را در دست اقدام دارد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: طرح پژوهشی تولید آلومینا از کانی‌­های رسی و بوکسیت کم عیار و همچنین پروژه طراحی، تدوین فن آوری و مستندسازی خط ریخته گری پیوسته فولاد از جمله برنامه های تحقیقاتی ایمیدرو و جهاد دانشگاهی است.

    به گفته وی، طرح تحقیقاتی کاربردهای فناوری‌­های برافکن در صنعت فولاد (فناوری که بازار جدید و زنجیره ارزش جدید ایجاد می‌کند) با تمرکز بر فناوری‌­های هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء و چاپ سه بعدی و شناسایی الزام های طراحی رویکردهای بهینه ارتقاء اکوسیستم استارت آپی معدن و صنایع معدنی و... از جمله همکاری های بین ایمیدرو و دانشگاه شریف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر