اختصاص حقوق دولتی معادن به مناطق همجوار معدن

عصر معدن- وزیر صمت گفت: زمانی که معدنی در یک منطقه فعال می شود باید حقوق دولتی معادن در همان منطقه هزینه شود.;

اختصاص حقوق دولتی معادن به مناطق همجوار معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به انتشار خبر رسانه های بیگانه از تعطیلی معدن طلا گفت: موضوع تعطیلی در یکی از استان ها اتفاق افتاد و معمولا معادن، معارضان محلی دارد و به طور طبیعی وقتی معدنی فعال می شود باید به آن منطقه و ساکنانش کمک شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این موضوع نه فقط در معدن طلا بلکه در معادن دیگر هم وجود دارد و به دفعات اتفاق افتاده است که باید هر کدام از آن ها بررسی شود و اگر لازم باشد معدن برای منطقه کاری انجام دهد و یا کار توجیهی صورت گیرد، اقدام شود.

    وی در ادامه گفت : تعارض میان معدنکاران و ساکنان محلی از قبل وجود داشته و بعدا هم پیش خواهد آمد از این رو باید این موضوعات مورد به مورد حل شود .

    فاطمی امین در خصوص واگذاری نمایندگی واردات خودرو به ایران خودرو و اینکه این موضوع باعث غیر رقابتی شدن کار می شود، اظهار داشت: موضوع واردات خودرو توسط شرکت ها کاملا رقابتی است و تعداد زیادی نیز ثبت نام کرده اند اتفاقا تاکنون ایران خودرو مدارکش را کامل نکرده است.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: شرایطی برای شرکت های متقاضی واردات خودرو مشخص شده است و هر شرکتی که حائز شرایط باشد، می تواند ثبت نام کند و ما نمی توانیم بگوییم که شرکتی ثبت نام نکند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر