ترامپ خطاب به کانادا و مکزیک:

سهمیه، جایگزین تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم می‌شود

بازسازی صنایع فلزی پایه آمریکا وعده کلیدی ترامپ برای رای دهندگان

عصر معدن- مذاکرات تجاری ایالات متحده و مکزیک ممکن است محور از تعرفه‌های فلزات به سهمیه برود.;

سهمیه، جایگزین تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»،افرادی که در مذاکرات روز پنجشنبه شرکت کردند گفتند، مقامات تجاری آمریکا در حال فشار آوردن مکزیک و احتمالا کانادا برای پذیرش طرحی سهمیه برای جایگزینی تعرفه‌های امنیت ملی  بر روی واردات فولاد و آلومینیوم هستند.
    تعرفه های فلزات به طور غیر مستقیم بخشی از به روزرسانی توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی به عنوان معاون مذاکره برای مقابله با مهلت روز جمعه نیستند.
    ایالات‌متحده در ماه مارس تعرفه‌های واردات فلز را اعمال کرد ، اما در آن زمان کانادا و مکزیک را معاف کرد. این کشور تعرفه دو کشور را در ماه ژوئن تمدید کرد.
    با این حال، هر سه کشور در معاهده NAFTA به حل مساله به عنوان بخشی ازیک حرکت بزرگتر برای عادی‌سازی روابط تجاری در پس ماه‌ها از تعرفه‌های تلافی جویانه برای تولید کنندگان و کشاورزان آمریکای شمالی می‌پردازند.

    این موضوع از نظر سیاسی خطرناک است زیرا دولت ترامپ برای بازسازی صنایع فلزی پایه آمریکا یک وعده کلیدی برای رای دهندگان ایجاد کرده و موانع تجاری را به عنوان ابزاری برای دستیابی به آن هدف قرار داده‌است.
    وزیر بازرگانی ویلبر راس زمانی که در هفته گذشته برای مراسم به کنتاکی سفر کرد، یادآوری دوباره بر راه اندازی یک ذوب آلومینیومی متعلق به شرکت قرن آلومینیوم مبتنی بر شیکاگو، تأیید کرد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر