وزیر صنعت: امروز بهترین فرصت برای انقلاب معدنی است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط کشور، امروز بهترین فرصت برای انقلاب معدنی است و در این چارچوب اتاق فکر معدن و صنایع معدنی راه اندازی می شود.;

وزیر صنعت: امروز بهترین فرصت برای انقلاب معدنی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  ایرنا، رضا رحمانی شامگاه شنبه در آیین معارفه رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن افزود: کار ایجاد اتاق فکر معدن از این هفته آغاز شده است تا ساختار آن درست شود اما نیازی نیست این مجموعه دولتی باشد؛ بلکه آغاز کار با ماست.
    رحمانی ادامه داد: معدن ظرفیت بی‌بدیلی در کشور است و به گفته برخی کارشناسان، می تواند جایگزین نفت شود و در اقتصاد ملی ایفای نقش کند.
    وی تصریح کرد: برای نقشه راه معدن تلاش های زیادی صورت گرفته و کارهای مبنایی انجام شده است.
    رحمانی گفت: اکتشاف، آغاز توسعه معدن است و باید زیرساخت های لازم را فراهم کرد که اینها در نقشه راه به خوبی تبیین شده است و به اختراع چرخ دنده از ابتدا نیازی نیست.
    به گزارش ایرنا، آیین معارفه رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن شامگاه شنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد.
    در این نشست، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون امور معادن و صنایع معدنی وی، اعضای سازمان نظام مهندسی معدن در استان های مختلف کشور، مدیران انجمن ها و تشکل های معدنی و فعالان این بخش حضور داشتند.
    در آیین امشب داریوش اسماعیلی به عنوان رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن ایران معرفی و از تلاش های نادعلی اسماعیلی قدردانی شد.
    به گفته رییس جدید سازمان نظام مهندسی معدن ایران، این سازمان بیش از 37 هزار عضو دارد که در امور معدن، متالوژی، استخراج و دیگر حوزه ها تحصیل کرده اند و بیش از نیمی از آنان پروانه صلاحیت دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر