سرانجام محیط زیست در برابر D۱۹ کوتاه آمد

عصر معدن- مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از تفاهم میان این شرکت و سازمان محیط زیست خبر داد و گفت: اقدامات درباره فعال شدن این آنومالی در مراحل نهایی شدن قرار دارد.;

سرانجام محیط زیست در برابر D۱۹ کوتاه آمد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

    محمود نوریان در گفت و گو با «عصر معدن» درباره اختلافات میان چادرملو و سازمان محیط زیست برای شروع اکتشافات در آنومالی D19، اظهار کرد: به زودی اقدامات در این آنومالی آغاز خواهد شد و توافق نامه ای میان چادرملو و محیط زیست به امضا می رسد.
    وی ادامه داد: درباره این موضوع در سال جدید جلسه ای با سازمان محیط زیست نداشته ایم اما اقدامات در مراحل نهایی قرار دارد. براساس صحبت های انجام شده، قرار است چادرملو و محیط زیست بر سر حفظ زیستگاه یوزپلنگ به تفاهم برسند تا کار به گونه ای باشد که هم محیط زیست حفظ شود و هم بتوانیم از ذخایر معدنی بهره برداری صورت بگیرد.
    نوریان تصریح کرد: امیدواریم با پایان بهار سال 97، در تابستان امسال اکتشافات در D19 آغاز شود.

    آنومالی D19 به دلیل قرارگیری در زیستگاه یوزپلنگ سال ها بلاتکلیف بود. این در حالی است که ذخیره معدن چادرملو رو به پایان است و این شرکت باید برای حفظ بقای خود هرچه سریع تر اکتشافات در این آنومالی را آغاز کند.
    مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همچنین با اشاره به افتتاح طرح های توسعه ای این شرکت، افزود: طرح آهن اسفنجی در 3 ماهه اول سال به پایان رسیده و در 3 ماهه دوم به بهره برداری می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر