ارزآوری ۱۳ میلیارد دلاری در حوزه صنایع معدنی

عصر معدن- رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از ارزآوری ۱۳ میلیارد دلاری در حوزه صنایع معدنی خبر داد.;

ارزآوری ۱۳ میلیارد دلاری در حوزه صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، امیر خرمی شاد با اشاره به اینکه در اول انقلاب ما واردکننده محصولات صنایع معدنی بودیم افزود: امروز تولید این محصولات به میزانی است که علاوه بر تامین نیاز داخل، سالانه ازطریق صادرات، 13 میلیارد دلار ارزآوری نیز داریم که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه هفتم این رقم به 25 میلیارد دلار برسد.

    وی گفت: اکنون در حوزه فلزات اساسی مانند فولاد 30 میلیون تن تولید داریم که حدود 84 برابر اوایل انقلاب است و براساس اعلام انجمن جهانی فولاد، دهمین تولیدکننده فولاد در جهان هستیم.

     خرمی شاد همچنین با اشاره به اینکه میزان تولید و مصرف فلزات اساسی در هر کشور نشان دهنده توسعه یافتگی آن کشور است، افزود: اکنون ظرفیت تولید کاتدِ مس در کشور بیش از 300 هزار تن است که در رتبه چهاردهم دنیا قرار داریم و تولید یک میلیون تن را برای سه سال آینده برنامه ریزی کرده ایم و این درحالی است که تولید کاتد مس اول انقلاب در کشور، صفر بود.

    رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در بحث استخراج سنگ آهن نیز اکنون 100 میلیون تن تولید داریم که 200 برابر اوایل انقلاب است.
    آقای خرمی شاد با بیان اینکه اکنون هیچگونه وابستگی در زنجیره فولاد نداریم افزود: "تکنولوژی پِرد" در زنجیره فولاد، متعلق به خودمان است و فقط در ایران است و برخی از کشور‌ها، خرید این تکنولوژی را برای تولید زنجیره فولاد خود تقاضا کرده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر