تقاضا براى بیلت سى آى اس ضعیف است

عصر معدن- تقاضا برای بیلت منطقه سی آی اس همچنان در بازارهای بین المللی ضعیف است.;

تقاضا براى بیلت سى آى اس ضعیف است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن » به نقل از پلنر ، در هفته جاری، قیمت بیلت تامین کنندگان منطقه سی آی اس بین 500 تا 520 دلار/تن فوب مطرح می شدند که نسبت به هفته گذشته 5 دلار کاهش را نشان می دهد. تقاضا برای بیلت منطقه سی آی اس ضعیف بوده و تنها تناژهای کمی در این هفته معامله شده اند.
    از سوی دیگر، علیرغم فشار ایجاد شده بر قیمت جهانی قراضه هنوز کاهش چشمگیری طی در هفته گذشته در قیمت بیلت دیده نشده است. امروز سه معامله در بازار قراضه وارداتی ترکیه صورت گرفت که در دو عدد قیمت قراضه 80 درصد همچنان در محدوده 354 دلار/تن سی اف آر ثابت ماند و در یکی از آنها از حوزه بالتیک قیمت قراضه 75 درصد 1 دلار کاهش یافت.
    همچنین، بهای بیلت چین که در هفته گذشته به زیر 500 دلار سقوط نموده بود، طی چند روز گذشته با رشد بهای بیلت داخلی، افزایش یافته و به 510 تا 530 دلار/تن فوب رسیده است که به نظر نمی رسد فشار چندانی را بر بهای بیلت جهانی وارد سازد. در نتیجه، روند کاهش بهای بیلت جهانی که از میانه مارس آغاز شده بود از هفته گذشته کمی آرام شد.
    مشاهدات حاکی از آن است که قیمت های پیشنهادی فروشندگان منطقه سی آی اس به ترک ها و مصری ها به ترتیب در محدوده 520 تا 535 دلار/تن و 520 تا 540 دلار/تن سی اف آر می باشد. در این میان، منابع بازار گزارش داده اند نوردکاران ترک به دلیل قیمت هاى بالای بیلت داخلی، چندین معامله بیلت وارداتی را تحت شرایط واردات موقت انجام داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر