معدن زیرزمینی انگوران به نوارنقاله ۱۱۰۰ متری مجهز شد

استخراج روباز و زیرزمینی به صورت همزمان برای نخستین بار در ایران

عصر معدن- مدیر مجتمع سرب و روی انگوران گفت: بخش زیرزمینی این معدن به نوار نقاله ۱۱۰۰ متری برای انتقال ماده معدنی مجهز شد.;

معدن زیرزمینی انگوران به نوارنقاله ۱۱۰۰ متری مجهز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امید فلاح با بیان این مطلب اظهار داشت: با نصب نوار نقاله در معدن زیرزمینی انگوران، استخراج ماده معدنی تضمین و دستیابی به ظرفیت استخراج اسمی ماهانه 10 هزار تن (سالانه 120 هزار تن) امکان پذیر شد.

    وی ادامه داد: سرمایه گذاری این طرح حدود 4 میلیون دلار بوده است که برای یک هزار نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

    استخراج منحصر به فرد در ایران

    فلاح با اشاره به اینکه روش کار در بخش زیرزمینی معدن انگوران به صورت کند و آکند (پر کردن با بتن) است، تصریح کرد: روش یاد شده، در میان معادن ایران منحصر به فرد است. چرا که همزمان با استخراج زیرزمینی، استخراج در بخش روباز نیز انجام می شود.

    وی افزود: در این بخش، حدود 4 هزار متر حفاری شامل احداث 2 تونل به طول هر کدام یک هزار متر، احداث رمپ به طول 800 متر، احداث تونل دسترسی به کارگاه های استخراج در افق های مختلف انجام شده است.

    امکان استخراج 15 ساله

    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با اشاره به ذخیره قابل استخراج یک میلیون و 945 هزار و 344 تنی بخش سولفوره گفت: با توجه به ظرفیت استخراج این بخش، امکان استخراج ماده معدنی برای حدود 15 سال وجود دارد.

    وی افزود: این بخش شامل حوزه های اکسیدی، سولفوری (دارای ذخایر بیشتر) و مخلوط اکسیده و سولفوری است. عیار قابل استخراج نیز حدود 43 درصد روی و 2 درصد سرب در دسته بندی های مختلف متناسب با عیار و نوع کانی است. کانی‌های موجود در بخش سولفوره نیز اغلب شامل اسفالریت، گالن و پیریت است.

    بنا به این گزارش، معدن سرب و روی انگوران در شهرستان دندی، استان زنجان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر