موفقیت اروپا در سایه sme ها قرار دارد

عصر معدن- رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنى اتاق بازرگانى ایران گفت: یکی از نظریه‌های مورد توجه، نظریه «کوچک زیباست» شوماخر است که در باب اهمیت SMEها بیان شده است.;

موفقیت اروپا در سایه sme ها قرار دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» بهرام شکورى با بیان این مطلب در گردهمایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: موفقیت اروپا در سایه sme ها بوده و از هر ٥ شغل ٤ شغل توسط آنها ایجاد مى شود.
    وی افزود: معادن کوچک ٦٥ درصد تولید را بر عهده دارند. برای نمونه ما کار را با بدترین معدن کوچک یعنى اسمالون با عیار ٧ الى ١٢ درصد آغاز کردیم و امروز  این معدن یک کارخانه فرآورى ٥۰۰ هزار تنى دارد. امروز این واحد کنسانتره ٦٥ درصد را تولید و به بازار عرضه کرد. در واقع این مدل موفق را به معدن مهدى آباد بردیم.

    وی ابراز امیدواری کرد sme ها بتوانند کشور را به توسعه برسانند. از طرفی بررسی کشورهای صنعتی نشان می‌دهد که پیشرفت‌ آنها در سایه توجه به SMEهاسرعت گرفته است. SMEها به دلیل سرمایه اندک مورد نیاز و زود بازده بودن بسیار مورد توجه هستند.
    شکوری ادامه داد: در راستای اهمیت و تاثیر این بنگاه‌ها در حوزه معدن ایران، می‌توان به سهم 85 درصدی آن‌ها در اشتغال‌زایی اشاره داشت، همچنین 73 درصد از استخراج معادن کشور مربوط به بخش بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده و 65 درصد تولید کشور نیز از طریق این بنگاه‌ها تامین می شود.
    وی افرود:  به عنوان مثال بنگاه‌های کوچک و متوسط با در اختیار داشتن تنها 5 درصد از ذخایر سنگ‌آهن کشور، 34 درصد از تولید سنگ‌آهن را پوشش داده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر