رشد تولید داخل، واردات مس چین را کاهش می دهد

عصر معدن- رشد تولید داخلی مس تصفیه شده در چین طی سال ۲۰۲۰ میلادی واردات را ۱۲.۷ درصدکاهش خواهد بود.;

رشد تولید داخل، واردات مس چین را کاهش می دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، واردات مس تصفیه شده چین برای دومین سال متوالی در سال 2020 میلادی با کاهش مواجه خواهد شد. پیش بینی می شود میزان واردات فلز سرخ چین از 3 میلیون و 550 هزار تن در سال 2019 میلادی به 3 میلیون و 100هزار تن در سال جاری کاهش یابد که افت 12.7 درصدی را نشان می دهد.

    چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده مس جهان، با افزایش خرید کنسانتره و تا حدودی سنگ فرآوری شده این ماده معدنی و نیز رشد ظرفیت تولید کارخانه های ذوب، مس بیشتری تولید می کند که این کار وابستگی به واردات فلز سرخ را در این کشور کاهش داده است. پیش بینی می شود مصرف مس تصفیه شده چین طی سال جاری میلادی با رشد 1.2 درصدی به 11 میلیون و 400هزار تن افزایش یابد.

    یک تحلیلگر انجمن صنایع فلزات غیرآهنی چین اعلام کرد: با نگاه کوتاه مدت به شیوع ویروس کرونا متوجه می شویم که مصرف فلز سرخ به تعویق خواهد افتاد اما تاثیر آن بر مصرف را به سختی می توان بررسی کرد. طی هفته های اخیر، به دلیل محدودیت های ناشی از پیشگیری شیوع ویروس کرونا کارخانه های ذوب با موجودی بالای اسید سولفوریک و مشکلات لجستیکی مواجه شده و در نهایت مجبور به کاهش تولید شدند.
    برنامه چین برای تولید مس تصفیه شده طی سال 2020 میلادی 9.3 میلیون تن است که رشد 3.8 درصدی را به ثبت می رساند. همچنین میزان صادرات فلز سرخ این کشور طی مدت یاد شده با رشد 10.8 درصدی به 350 هزار تن خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر