مدیر اجرایی و دبیر شورای همانگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس اعلام کرد:

احیای ۱۴۳ معدن کوچک مقیاس تا پایان بهمن

عصر معدن- مدیر اجرایی و دبیر شورای همانگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس اعلام کرد: تا پایان بهمن امسال، ۱۴۳ معدن کوچک مقیاس احیا شد.;

احیای ۱۴۳ معدن کوچک مقیاس تا پایان بهمن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، سید رضا عظیمی با بیان این مطلب اظهار داشت: در قالب طرح احیا، فعال سازی و توسعه معان کوچک مقیاس، تا پایان بهمن، 1483 معدن غیرفعال در سراسر کشور شناسایی شده و برای 881 معدن، اقدام کلینیکی و راه حل ارائه شده است.

    وی افزود: تاکنون 32 معدن به طور کامل فعال شده و فرصت اشتغال زایی مناسبی ایجاد شده است.

    ارسال 40 پرونده به صندوق بیمه معدن

    مدیر اجرایی و دبیر شورای همانگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک‌ مقیاس با اشاره به نقش صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی گفت: طی مدت اجرای این طرح، بیش از 40 پرونده برای ارائه به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی شامل 67 محدوده و معدن تشکیل شده است.

    وی افزود: برای این منظور، کمیته ای تخصصی متشکل از کارشناسان طرح و صندوق، با بررسی دقیق پرونده ها، نسبت به اعطای تسهیلات مورد نیاز متقاضیان در بخش های تجهیز مــعادن، خرید ماشین آلات و اکتـشافات تکمیلی اقدام کرده و مجری طرح به طور مستمر، روند اعطای تسهیلات و مسائل اداری را پیگیری می کند.

    معادن احیا شده در 20 استان قرار دارند

    عظیمی با بیان اینکه معادن احیا شده در حدود 20 استان کشور قرار دارند، گفت: این معادن در استان های فارس، مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و همدان است.

    وی افزود: بخش دیگری از استان ها مشتمل بر قزوین، گیلان، ایلام، البرز، بوشهر، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان و جنوب کرمان، زنجان و مرکزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر