با هدف توسعه مواد دو بعدی؛

صنایع معدنی مشتری گرافن هستند

عصر معدن- شرکت فرست‌گرافن سه هزار کیلوگرم از گرافن خود را به شرکت نیوجین فروخته و قرار است از این گرافن‌ها برای بهبود تجهیزات صنعت معدن استفاده شود.;

صنایع معدنی مشتری گرافن هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از خبرگزاری دانشجو، شرکت فرست‌گرافن (First Graphene) قراردادی برای فروش سه هزار کیلوگرم از محصول گرافنی خود موسوم به PureGRAPH® را منعقد کرده است. این محصول قرار است طی یک سال به خریدار تحویل داده شود. این شرکت در نوامبر سال گذشته اعلام کرد که سفارش خرید 2 هزار کیلویی را از شرکت نیوجین (newGen) دریافت کرده است که در حال حاضر این سفارش به سه هزار کیلوگرم افزایش یافته است. این سفارش بین 800 تا 900 هزار دلار برای این شرکت درآمد به دنبال دارد.

    نیوجین قصد دارد تا از این گرافن‌ها برای بهبود خواص مکانیکی و مقاومت به خوردگی ادوات مورد استفاده در صنعت معدن استفاده کند. این گرافن به مواد پلیمری نظیر پلی‌اورتان افزوده می‌شود تا در خواص مکانیکی بهبود ایجاد شده و همچنین نسبت به آتش مقاوم شود.

    پیش‌بینی می‌شود که این کار موجب بهبود ادوات مورد استفاده در صنعت معدن شود که نتایج آن در آینده نزدیک قابل مشاهده است.

    فرست‌گرافن کارخانه‌ای برای تولید گرافن در مقیاس بالا دارد. این شرکت با همکاری چهار دانشگاه در پی آن است تا گام‌هایی در مسیر توسعه مواد دوبعدی بردارد.

    علاوه‌بر این، شرکت فرست‌گرافن با شرکت‌های صنعتی نیز همکاری مشترک دارد. PureGRAPH™ به گروهی از محصولات گرافنی این شرکت گفته می‌شود که از سپتامبر 2018 به بازار عرضه شده است.

    فرست‌گرافن دارای خط تولید قدرتمندی بوده که توانایی تولید صد‌ها تن محصولات گرافنی در سال را دارد. همچنین این شرکت موفق به دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده است در نتیجه می‌تواند ده‌ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا 10 تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی در محافظت از سلامت انسان و محیط‌زیست در اروپا را داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر