احتمال اعمال ۳۰ درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار

عصر معدن- مشاور قائم مقام وزیر صنعت گفت: اعمال ۳۰ درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار همچون سایر بنادر کشور در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تخفیفات کشتیرانی از بنادر چابهار هستیم.;

احتمال اعمال ۳۰ درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایرج حسن‌پور در جلسه شورای هماهنگی توسعه چابهار بیان کرد: با هدف افزایش سهم تجارت دریایی چابهار، تقویت پیوند کشورهای منطقه و توسعه بندر چابهار، شورای هماهنگی توسعه چابهار با حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار، معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار و جمعی از مدیران اقتصادی در محل منطقه آزاد تجاری، صنعتی چابهار برگزار شد.

    او ادامه داد: برنامه‌ریزی های لازم برای انتقال کشتی‌های کالاهای اساسی به بندر چابهار انجام شده که این امر ترافیک سایر بنادر کشور را کاهش و همچنین باعث توسعه بندر چابهار و تسریع در حمل و نقل دریایی و کاهش هزینه واردات کالاهای اساسی به کشور نیز خواهد شد و تلاش بر این است بندر چابهار بیش از پیش در توسعه تجارت نقش آفرینی کند.

    مشاور قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: اعمال 30 درصد تخفیف گمرکی از بندر چابهار همچون سایر بنادر کشور در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تخفیفات کشتیرانی از بنادر چابهار هستیم.

    حسن‌پور گفت: بندر چابهار باید باعث تقویت پیوند کشورهای منطقه بویژه هند، پاکستان، افغانستان،چین، عمان، کشورهای آفریقایی و کشورهای آسیای میانه شود .

    او در ادامه گفت: با هدف رونق بندر چابهار و بهره‌گیری از قابلیتهای بوجود آمده و بر اساس دستور قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی مقرر شده تا شرکت بازرگانی دولتی ایران و شرکت پشتیبانی امور دام ضمن برنامه‌ریزی لازم 50 درصد شکر و برنج و نهاده‌های دامی وارداتی باقیمانده تا پایان سال را از طریق بندر چابهار وارد کنند.

    وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار باید به عنوان شهر لجستیکی خودرو مطرح شود و امکان صادرات خودرو نیز از این طریق فراهم شود و به جهت تامین قطعات و تجهیزات صنایع به ویژه صنایع خودروسازی مقرر شده بخشی از این قطعات نیز جهت کارخانجات خودروسازی علی‌الخصوص کارخانه خودرو خراسان از چابهار وارد شود.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر