در نخستین رویداد صنعت دانش بنیان مطرح شد:

موثقی نیا: «نوآوری» و «فناوری»، سهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد را افزایش می دهد

عصر معدن- محمد رضا موثقی نیا گفت: دو مفهوم «نوآوری» و «فناوری»، سهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد را افزایش می دهد;

موثقی نیا: «نوآوری» و «فناوری»، سهم معدن و صنایع معدنی در اقتصاد را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، موثقی نیا معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئبس هیات عامل ایمیدرو امروز در پنل تخصصی نخستین رویداد صنعت دانش بنیان که با هدف ارایه نیازهای فناورانه معدن و صنایع معدنی برگزار شد، تاکید کرد: حدود 5 هزار معدن در کشور فعال و غیر فعال هستند که استخراج سالانه این تعداد معدن به 650 میلیون تن می رسد.

    موثقی نیا در این پنل که مدیران عامل شرکت های ملی صنایع مس، چادرملو، گل گهر ، مبارکه و فولاد خوزستان حضور دلشتند، افزود: این میزان برداشت و تولیدات زنجیره آن، سهم حدود 7 درصدی در تولید ناخالص داخلی را در پی داشته است که رقم قابل توجهی نیست.

    محورهای ایمیدرو در نوآوری و توسعه دانش

    به گفته موثقی نبا، ایمیدرو در سه محور، نوآوری و استفاده از دانش روز را پیگیری می کند که شامل تسهیل و بهبود فضای کسب و کار محصولات دانش بنبان، تکمیل زنجیره ارزش در تولیدات نوآور و فناور و نیز توسعه دانش و فناوری های نوین است.

    وی یادآور شد: امروز چنین رویدادی سرآغاز افزایش همکاری و مشارکت بخش معدن و صنایع معدنی با شرکت های نوآور و دانش بنیان است. معاون وزیر صمت اظهار داشت: برخی از محورهایی که ایمیدرو طی امسال و سال های آینده پیگیری می کند مواردی همچون اقتصاد چرخشی و حفظ حداکثری مواد و عمر آن ها، اقتصاد و بهره وری سبز و حرکت به سمت معدنکاری سبز، استفاده از انرژی های پاک، اکتشاف و استخراج با استفاده از دانش روز،  تکمیل زنجیره تولید فلزات و الیاژها، استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و توسعه تولید و کاربرد مواد معدنی استراتژیک و حیاتی است.

    در این پنل همچنین سمیه خلوصی معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گزارشی از جایگاه مواد معدنی و نقش آن ها در توسعه و نیز برنامه های ایمیدرو در افزایش همکاری با شرکت های دانش بنیان و به کارگیری دانش در اهداف توسعه ای سازمان ارایه کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر