۶۲۵میلیون دلاری راهی صنعت و معدن شد

عصر معدن- بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از مصوب شدن ۶۲۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در طرح های صنعتی، معدنی و تجاری از آغاز امسال تا پایان مهرماه است.;

۶۲۵میلیون دلاری راهی صنعت و معدن شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، این حجم از سرمایه گذاری مربوط به 43 طرح صنعتی، معدنی و تجاری است که در مدت یاد شده در هیات سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده است.
    این آمار در همسنجی با پارسال هر چند از نظر تعداد طرح ها 13.2 درصد رشد نشان می دهد، اما از نظر حجم کل سرمایه گذاری خارجی 66.1 درصد کاهش داشته است.
    «مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب شده در هفت ماهه پارسال یک میلیارد و 844 میلیون دلار بوده است.»
    برپایه این گزارش، شرکت هایی از هلند، اتریش، هند، افغانستان، ترکیه، سنگاپور و جزایر ویرجین انگلستان، فرانسه، لهستان، چین، آلمان، سوئیس، بحرین، ایتالیا، امارات، عراق، تایوان، قزاقستان و آذربایجان، اقدام به سرمایه گذاری در کشورمان کرده اند.
    بر اساس گزارش بانک جهانی، نرخ رشد اقتصاد ایران در سال 2017 برابر 3.8 درصد بوده است؛ این بانک از تورم بالا، نوسان نرخ ارز و تحریم های آمریکا به ‌عنوان عواملی نام برده که سبب می شود رشد اقتصادی کشور در یکی 2 سال آینده کاهشی باشد اما بنا بر پیش بینی کارشناسان بانک جهانی، اقتصاد ایران بار دیگر از سال 2020 میلادی در مدار صعودی قرار می گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر