افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا

عصر معدن- پاناسونیک انتظار دارد مصرف کننده بیش از سه برابر کبالت در پنج سال آینده باشد، به گفته منابع صنعت، حتی این شرکت قصد دارد تا در آینده نزدیک باتری های خودروی بدون کبالت را توسعه دهد.;

افزایش مصرف کبالت پاناسونیک در پی همکاری با تسلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، پاناسونیک تامین کنندهسلولهای باتری منحصر به فرد برای تمامی خودروهای جدید تسلا از جمله مدل 3 است. البته منابع می گویند باتری های کبالت رایگان سال ها دور هستند.
    تلاش زیادی برای محافظت از کبالت که ثبات و گسترش عمر باتری های قابل شارژ لیتیوم یون مورد استفاده برای وسایل نقلیه الکتریکی را تضمین می کند، در حال انجام است.
    پاناسونیک سازنده ژاپنی باتری در تلاش برای تامین تدارکات در بازار فیزیکی کبالت بوده‌است.
    منابع صنعت کبالت گفتند، با افزودن این شرکت انتظار دارد تا سال آینده 10،000 تن و در سال 2020 تا 25،000 تن در سال استفاده شود.
    به گفته منابع، مصرف آن در سال جاری حدود 8000 تن خواهد بود.
    پاناسونیک در پاسخ به درخواست‌ها برای اظهار نظر، گفت: جزئیات طرح‌های تدارکاتی خود را فاش نمی‌کند.
    این 25،000 تن بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که هر کسی انتظار دارد. یک منبع در یک تولید کننده کبالت گفت : من گمان می‌کنم که آن‌ها بسیار نگران عرضه کبالت در آینده هستند.
    منبع صنعت کبالت گفت: "پاناسونیک معمولا برآوردهای خود را بسیار محتاط و محافظه کارانه می دانند. اگر چیزی وجود دارد، آنها این را می گویند. البته رقم 25000 تن به عنوان یک شوک برای ما بود."
    هدف تسلا این است که تا پایان ماه ژوئن ظرفیت 5000 مدل 3 را تولید کند. مدیر اجرایی تسلا، به تازگی به تحلیلگران گفت: "ما فکر می کنیم که می توانیم تقریبا کبالت را به دست آوریم."
    باتری های تسلا از فرمول NCA یا لیتیوم، نیکل، کبالت و آلومینیوم استفاده می کنند، در حالی که تولید کنندگان دیگر خودرو ترکیبات لیتیوم، نیکل، کبالت و منگنز NCM انتخاب کرده اند.
    خودروسازان برنامه های خودرو الکتریکی خود را تسریع می کنند از جمله فولکس واگن، بزرگترین تولید کننده خودرو در اروپا، که شرکای خود را برای ارائه باتری ها و فن آوری های مرتبط با ارزش تقریبا 20 میلیارد یورو (23.3 میلیارد دلار) انتخاب کرده است.
    شرکت BMW در نظر دارد 25 مدل برقی را تا سال 2025 به بازار عرضه کند و هزینه‌های تحقیق و توسعه را به میزان بالای 7 میلیارد یورو در سال جاری افزایش خواهد داد.
    Roskill مشاوره در زمینه فلزات، تقاضای کبالت را تا سال 2027 به 310،000 تن برآورد می کند که بیش از 240،000 تن از باتری های مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، لپ تاپ ها و تلفن های همراه خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر