مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

یک گام جدید برای عملیات اجرایی معدن مس و طلای جانجا

عصر معدن- مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان اعلام کرد: با تحویل زمین به کنسرسیوم برنده مزایده طرح توسعه معدن مس و طلای جانجا، یک گام جدید برای عملیات اجرایی این معدن برداشته شد.;

یک گام جدید برای عملیات اجرایی معدن مس و طلای جانجا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدمصطفی مولوی زرندی با بیان این مطلب گفت: پس از ابلاغ قرارداد طرح اکتشاف، تجهیز و فرآوری معدن مس و طلای جانجا در 15 فروردین 1401، زمین مورد نیاز برای این طرح با حضور نمایندگان شرکت های کنسرسیوم در روز 29 فروردین تحویل کنسرسیوم شد.

    وی افزود: با احداث کارخانه تولید کنسانتره مس (با ظرفیت سالانه حداقل 130هزار تن کنسانتره) و به دنبال آن ایجاد صنایع پایین دست، فرصت های شغلی جدیدی در استان سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد شد و شاهد رونق اقتصادی، توسعه و تحول این منطقه خواهیم بود.

    توسعه معدن جانجا توسط 6 شرکت بزرگ معدنی کشور
    مدیر مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کنسرسیوم برنده مزایده معدن مس و طلای جانجا متشکل از شرکت های «سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات»، «معدنی و صنعتی گل گهر»، «معدنی و صنعتی چادرملو»، «سنگ آهن گهر زمین»، «سرمایه گذاری توسعه صنایع و معادن غدیر» و «تجلی توسعه معادن و فلزات» است.

    وی ادامه داد: طبق قرارداد منعقده، طرح اکتشاف، تجهیز و فرآوری معدن مس و طلای جانجا در دوره زمانی 5 ساله با حضور 6 شرکت بزرگ معدنی کشور اجرایی می شود و 20 سال دوره بهره برداری را به دنبال دارد که با توجه به ذخایر پیش بینی شده، ادامه بهره برداری این معدن بسیار بیشتر از این میزان است. این معدن با ذخیره قابل توجه، به عنوان گنجینه ای از ذخایر معدنی کشور محسوب می شود.

    به گفته مولوی زرندی، در حال حاضر، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و مجتمع طرح های اکتشافی و معدنی سیستان و بلوچستان در راستای انجام رسالت خود -که اکتشاف و معرفی معادن مستعد و به حداقل رساندن ریسک در حوزه معدن برای ورود سرمایه گذاران به این عرصه است- بر روی پهنه ها و محدوده های این استان عملیات اکتشاف انجام می دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر