مدیر نظارت بر بازار بورس کالا:

ورق سرد فولاد در خارج از بورس عرضه می شود

عصر معدن- مدیر نظارت بر بازار بورس کالا گفت: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه ورق سرد خود را در بورس عرضه می کند ولی سایر تولیدکنندگان ورق سرد خود را با قیمت های بسیار بالا و در خارج از بورس می فروشند.;

ورق سرد فولاد در خارج از بورس عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از مهر، سید جواد جهرمی در مصاحبه‌ای با رادیو اقتصاد اظهار داشت: در حال حاضر شرکت فولاد مبارکه ورق سرد خود را در بورس عرضه می‌کند ولی سایر تولیدکنندگان ورق سرد خود را با قیمت‌های بسیار بالا و در خارج از بورس می‌فروشند. آنچه که وزارت صمت و نهاد نظارتی تاکنون پیگیری آن نبوده این بوده که شرکت‌هایی که ورق گرم را با قیمت‌های پایین‌تر از بورس خریده‌اند و باید ورق‌های سرد تولیدی خود را در بورس عرضه کنند، چرا به تعهدات خود عمل نکرده‌اند؟!

    مدیر نظارت بر بازار بورس کالا گفت: وقتی ورق سرد شرکت‌های مزبور در کنار ورق سرد شرکت فولاد مبارکه قرار گیرد نیاز خودروساز، صنعت لوازم خانگی، بشکه ساز و قیرساز تأمین خواهد شد.

    وی افزود: این صنایع همانند سال‌های گذشته نمی‌توانند ورق وارد کنند، پس تقاضای آنها امروز به بازار وارد شده و در کنار سایر صنایع باید خرید انواع ورق فولادی را از شرکت مبارکه انجام دهند از این رو ضرورت دارد وزارت صمت بر عرضه فولاد خارج از بورس به صورت جدی نظارت کند

    جهرمی بیان داشت: مشکلات سامانه بهین یاب بسیار جدی است؛ ضرورت ایجاب می‌کند نواقص و اشکالات این سامانه هرچه سریع‌تر برطرف شود.

    وی ادامه داد: برای تنظیم بازار فولاد از حیث قیمتی ضرورت دارد عرضه و تقاضا توأمان ساماندهی شود.

    مدیر نظارت بر بازار بورس کالا یادآور شد: لازمه دستیابی به این هدف این است که فروش خارج از بورس وجود نداشته باشد. به عبارتی همه شرکت‌ها موظف باشند تمامی عرضه داخلی خود را در بورس انجام دهند و دیگر اینکه تقاضاها، تقاضاهای واقعی تولیدکننده باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر