رییس صمت کرمان:

تعیین تکلیف معادن غیرفعال نیازمند پشتیبانی قانونی است

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه پیشتیبانی قانونی خوبی برای تعیین تکلیف معادن غیرفعال وجود ندارد گفت: تعیین تکلیف این معادن در راستای سیاست فعلی دولت، نیازمند پشتیبانی قانونی است.;

تعیین تکلیف معادن غیرفعال نیازمند پشتیبانی قانونی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، مهدی حسینی نژاد افزود: جذب پیشتیبانی قانونی برای تعیین تکلیف معادن غیرفعال از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت و قانون معادن در حال پیگیری است.

    وی اظهار داشت: سه هزار و 600 محدوده معدنی استان کرمان به علت مخالفت دستگاه های متولی در روند استعلامات بلوکه شده است.

    حسینی نژاد یادآور شد: محدوده های بلوکه شده کرمان عدد بزرگی است که ناخواسته سایر فعالیت های اقتصادی این استان را مسدود کرده و مسائل این معادن به استناد اختیاراتی که به شورای معادن استان ها واگذار شده به صورت موردی رفع می شود.

    وی با اشاره به فعالیت اکتشافاتی در مناطق بلوکه شده گفت: محدوده های ثبت شده روی کالک معادن استان کرمان، پس از استعلام از دستگاه های متولی اجازه هرگونه فعالیت معدنی را دارند.

    وی ادامه داد: هرگونه فعالیت در معادن بلوکه شده، غیرقانونی است؛ همچنین این معادن در صورت مخالفت دستگاه متولی در روند استعلامات، به صورت بلوکه شده در می آیند.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان بیان کرد: هر فعالیت معدنی به لحاظ قانونی در چارچوب موافقت دستگاه های متولی انجام می گیرد.

    بر اساس این گزارش، استان کرمان دارای بیش از پنج هزار و 700 محدوده معدنی غیرفعال است که عمده این معادن براساس گزارش ها توسط دستگاه هایی همچون منابع طبیعی، میراث فرهنگی، محیط زیست و سازمان انرژی هسته ای بلوکه شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر