تهدیدی به نام گردو غبار معدنی

عصر معدن- یخچال‌های شیلی در معرض خطر گرد و غبار معدنی هستند.;

تهدیدی به نام گردو غبار معدنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، یخچال‌های طبیعی در شیلی تحت تهدید گرد و غبار صنعت معدنکاری قرار گرفته‌اند و متخصصان محیط‌زیست خواستار اقدامات حفاظتی بیشتری برای حفاظت از منطقه در حال ذوب یخ‌ها شده‌اند.
    این کشور دارای چهار پنجم یخچال‌های طبیعی در آمریکای جنوبی است. درواقع شیلی دارای برخی از بزرگترین مناطق یخبندان در خارج از مناطق قطبی است.
    فابریس لامبرت، دانشمند اقیانوس شناسی از دانشگاه کاتولیک شیلی، گفت: "گرد و غبار تولید شده توسط معادن می‌تواند روی یخچال‌های طبیعی قرار گیرد و سطح سفید را پوشش دهد، بنابراین ذرات جذب انرژی خورشیدی خواهد شد که منجر به افزایش سرعت ذوب شدن یخبندان می شود."
    برخی از حامیان، می‌گویند شیلی باید از همسایه خود آرژانتین در زمینه اقدامات حفاظتی انجام شده بر روی یخچال ها پیروی کند. با این حال، اعضای صنعت معدنکاری مدعی هستند که چنین قوانینی غیر ضروری هستند.
    Joaquin Villarino، رئیس شورای معدن‌کاری شیلی، گفت: " بیش از 70 درصد از فعالیت‌های معدنی در مناطقی رخ می‌دهد که هیچ یخچالی وجود ندارد ".
    وی افزود: تحت قوانین کنونی " محافظت ویژه‌ای وجود دارد که مانع از آسیب رساندن شرکت‌های معدنی به یخچال‌های موجود می‌شود ."
    با این حال، گرد و غبار معدنی نه تنها به زمین های اطراف، بلکه برای خود کارگران نیز تهدید است. در ایالات متحده، بیماری "ریه سیاه" در بین معدنچیان زغال سنگ، که ناشی از استنشاق گرد و غبار این ماده معدنی است، رو به افزایش است. به همین ترتیب پیدا کردن یک وسیله محدود کردن تولید گرد و غبار معدنی بدون ریشه کن کردن بخش معدن نه فقط برای محیط زیست بلکه برای ایمنی کارگران نیز ضروری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر