حسن پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

محصولات معدنی در بورس کالا، فصل جدید توسعه معادن کشور

عصر معدن- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید که این روزها گامی مهم در راستای توجه به بخش معدن کشور برداشته شده که آن، ورود محصولات معدنی به بورس کالا است که اقدامی مبارک و بسیار ارزشمند است زیرا پس از سال ها سود واقعی حاصل از تولید مواد معدنی به تولیدکنندگان می رسد و این اتفاق می تواند فصل جدیدی برای توسعه معادن کشور باشد.;

محصولات معدنی در بورس کالا، فصل جدید توسعه معادن کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از کالاخبر؛ شهباز حسن پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اشاره کرد و افزود: بحث منابع طبیعی و معادن از جمله مسایلی در کشور تلقی می شود که با غفلت همراه بوده است، این در حالیست که همیشه به معادن به عنوان یکی از ظرفیت های های بالقوه و پتانسیل اصلی کشور معادن تاکید شده است.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته اعلام کردند که معادن باید جایگزین نفت شود اما متاسفانه در این مدت به این امر کمتر توجه شده است و هیچ اولویتی در کشور برای این صنعت در نظر گرفته نشده است.

    حسن پور با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه اقتصادی آمده است که باید معادن پیشران اقتصادی کشور باشد، گفت: خوشبختانه امروز به مرور در حال اهمیت ویژه به معادن در کشور هستیم تا انگیزه رشد سرمایه گذاری به این بخش بازگردد.

    این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو روز گذشته دست به اقدامی ارزشمند زده است، اظهار داشت: در این راستا وزیر صمت حدود 6 هزار و 500 معدن را آزاد اعلام کرد و از کارآفرینان خواست تا در این موضوع مهم و مقوله ارزشمند سرمایه گذاری و از طریق آن کسب سود کنند.

    فصل جدید توسعه معادن کشور

    حسن پور در ادامه به عرضه محصولات معدنی در بورس کالا اشاره کرد و گفت: گام مهم دیگر در راستای توجه به بخش معدن، ورود محصولات معدنی به بورس کالا است که اقدامی مبارک و بسیار ارزشمند است زیرا پس از سال ها سود واقعی حاصل از تولید مواد معدنی به تولیدکنندگان می رسد و این اتفاق می تواند فصل جدیدی برای توسعه معادن کشور باشد.

    این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: اطمینان و افزایش سرمایه گذاری در بحث معادن، صنایع معدنی و فولادی کشور را با امنیت بالا همراه می سازد و از این رو همه باید از بهبود شرایط شرکت های معدنی استقبال کنند.

    این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، معادن را یکی از اصلی ترین مزیت های کشور دانست و گفت: سرمایه گذاری در این حوزه دارای مزیت های ارزشمندی برای سرمایه گذاران است که با توجه به روند واقعی سازی قیمت کالاهای این بخش، سرمایه ها می تواند با اطمینان وارد این حوزه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر