در هشت ماهه ۹۹ ثبت شد؛

صادرات بیش از ۲۹۰ میلیون دلاری کاتد مس به چین

عصر معدن- آمار تجارت خارجی ایران در هشت ماهه امسال نشان می‌دهد که حدود ۲۹۲.۵ میلیون دلار صادرات ایران به چین (معادل ۶.۶ درصداز کل صادرات به این کشور) به صدور کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه اختصاص داشته است.;

صادرات بیش از ۲۹۰ میلیون دلاری کاتد مس به چین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا،  در دوره این گزارش 45.6 هزار تن کاتد و قطعات کاتد از مس تصفیه شده به چین صادر شده که میانگین قیمت آن هر تن 6 هزار و 414 دلار ثبت شده است.

    کاتدهای مس به عنوان مواد خام اولیه برای تولید محصولاتی با مس با خلوص بالا و آلیاژ مس استفاده می­ شود، از کاتدهای مسی برای ساخت آلیاژهایی مانند برنج ، برنز و فولاد آلیاژی استفاده می شود و علاوه براینکه در صنایع سیم، کابل و ترانسفورماتور کاربرد وسیعی دارد، در حمل و نقل ، وسایل برقی و ماشین آلات، تجهیزات دفاعی و ساخت و ساز به مصرف می رسد.

    صدور بیش از 180 میلیون دلار شمش آهن وفولاد

    همچنین در هشت ماهه امسال (منتهی به آبان) ایران بالغ بر 183.3 میلیون دلار شمش آهن و فولاد غیر ممزوج به میزان 504.8 هزار تن به چین صادر کرد که میانگین هر تن 353 دلار ثبت شد و 4.17 درصد از صادرات کل به این کشور را از آن خود ساخت.

    صادرات حدود 170 میلیون دلاری محصولات نیمه تمام فولادی

    براساس بررسی های اتاق بازرگانی تهران از آمار گمرک، هشت ماهه امسال 169.8 میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد به وزن 487.7 هزار تن به چین صادر شد که میانگین قیمت هر تن آن 248 دلار ثبت شد و 3.86 درصد از کل صادرات به این کشور را دربر گرفت.

    آلومینیوم کار نشده صادراتی به ارزش 30.9 میلیون دلار 

    چینی ها یکی دیگر از اقلام وارداتی خود از ایران را در دوره این گزارش به آلومینیوم کار نشده اختصاص دادند که 19 هزار تن به ارزش 30.9 میلیون دلار بود و میانگین قیمت آن هر تن یکهزار و 625 دلار ثبت شد.

    صدور 366.7 هزار تن کنسانتره آهن

    همچنین این بررسی نشان می دهد، هشت ماهه امسال 366.7 هزار تن کنسانتره آهن به چین صادر شد که ارزش آن بالغ بر 28.3 میلیون دلار بود و قیمت میانگین آن نیز هرتن 77 دلار را نشان می دهد.

    صادرات 302.9 هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی

    صادرات سنگ آهن مگنیتیت دانه بندی با خلوص 60 درصد به بالا در دوره این گزارش به وزن 302.9 هزار تن به ارزش 16.5 میلیون دلار بود، ضمن اینکه قیمت میانگین هر تن این ماده معدنی 55 دلار بود.

    صادرات بیش از 100 هزار تن روی غیر ممزوج

    آمارهای اتاق تهران در این زمینه گویای آن است که در هشت ماهه امسال به میزان 106 هزار تن روی غیر ممزوج محتوی 99.95 تا 99.99 درصد به ارزش 23.1 میلیون دلار به چین صادر شد که قیمت میانگین هرتن دو هزار. 177 دلار بود.

    نزدیک به 50 هزار تن صادرات کنسانتره روی

    میزان کنسانتره روی سولفیدی صادراتی در هشت ماهه امسال به چین بالغ بر 48.4 هزار تن به ارزش 17.5 میلیون دلار بود و قیمت میانگین هر تن این ماده معدنی رقم 361 دلار را نشان می دهد. 

    به گزارش ایرنا، چین یکی از بزرگترین مقاصد صادراتی ایران محسوب می شود و کالاهای بخش معدن و صنایع معدنی در قالب خام و فرآوری شده در آن سهم شاخصی دارند.

    برابر آمار گمرک در هشت ماهه امسال حدود 4.4 میلیارد دلار کالای غیر نفتی از کشورمان به چین صادر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر