مدیرکل اکتشاف وزارت صمت مطرح کرد؛

ظرفیت‌های معدنی همدان در رونق اقتصادی معادن کشور موثر است

عصر معدن- مدیرکل اکتشاف وزارت صمت با اشاره به اینکه ظرفیت‌های چشمگیر بخش معدن آنگونه که باید بهره‌برداری نشده، گفت: ظرفیت‌های معدنی همدان در رونق اقتصادی معادن کشور موثر است.;

ظرفیت‌های معدنی همدان در رونق اقتصادی معادن کشور موثر است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از وزارت صمت، کارگروه کشوری تخصصی تعامل فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی تخصصی با هدف همگرایی و هم‌افزایی در راستای ایجاد توسعه پایدار معادن با حضور «ابراهیم مولابیگی» مدیرکل دفتر اکتشاف وزارت صمت، «محمدعلی محمدی» مدیرکل امور اقتصادی استانداری، «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان و «اسفندیار خزایی» مدیرکل منابع طبیعی استان همدان برگزار شد.

    «ابراهیم مولابیگی» مدیرکل اکتشاف وزارت صمت، در کارگروه کشوری تعامل فعالیت‌های معدنی در عرصه‌های منابع طبیعی، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص بهره‌برداری بهینه و رونق معادن کشور افزود: اگر چه استان‌های غربی نسبت به مناطق جنوبی و جنوب شرقی ظرفیت کمتری دارند اما از استعداد و ظرفیت این مناطق به‌ویژه استان همدان باید به نحو مطلوب بهره برداری شود.

    وی در ادامه افزود: توسعه بخش معدن با حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از اولویت‌های‌مان است که در فضایی تعاملی به دنبال تحقق اهداف پیش بینی شده هستیم.

    مدیرکل اکتشاف وزارت صمت با اشاره به نقش کمرنگ معدن در تولید ناخالص ملی تاکید کرد: باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد معدنی حرکت کنیم.

    در ادامه این نشست، «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان نیز به قابلیت‌های کم‌نظیر استان همدان در زمینه معدن اشاره کرد و افزود: استان همدان با توجه به شرایط جغرافیایی در بخش معدن توانمند است و در زمینه تکمیل زنجیره معدن پذیرای مشارکت و سرمایه‌گذاری از کشورهای همسایه هستیم.

    وی در ادامه به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر داد که در این زمینه از حمایت و پشتیبانی دولت برخوردار خواهند شد و خاطرنشان کرد: در حوزه فرآوری سنگ‌های معدنی پروژه‌های مهمی در حال اجراست که در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

    مدیرکل صمت استان همدان اضافه کرد: از 280 معدن استان سنگ‌های متنوعی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده این منطقه نبود.

    شانیان همچنین گفت: از 67 نوع ماده معدنی کشور 30 نوع در معادن همدان استخراج و فرآوری می‌شود و در مجموع همدان حدود 2 میلیارد تن از ذخیره 60 میلیارد تنی اکتشاف شده کشور را داراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر