خرید ۳۰ درصد سهام یک معدن مس در شیلی

عصر معدن- شرکت ژاپنی میتسوبیشی متریالز با خرید سهام جدید، فرآیند خرید ۳۰ درصدی سهم معدن مس Mantoverde را در شمال شیلی از شرکت Mantos Copper به ارزش ۲۷۵ میلیون دلار (معادل ۲۲۹ میلیون یورو) تکمیل کرد.;

خرید ۳۰ درصد سهام یک معدن مس در شیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر معدن» به نقل از مس پرس، طبق یکی از شرایط قرارداد، شرکت MMC سهمیه‌بندی 784 میلیون دلاری هزینه سرمایه‌ای را برای یک واحد تغلیظ جدید و سد باطله جهت کمک به استخراج و فرآوری سنگ سولفیدی به‌عنوان بخشی از توسعه این معدن پرداخت می‌کند. شروع این پروژه، برای سال 2023 برنامه‌ریزی‌شده است.
    این توافق، شامل تعدیل سرمایه در گردش نسبت به اعلام اولیه این معامله در سال گذشته می‌شود که قیمت خرید، حدود 236 میلیون دلار تعیین‌شده بود.
    این معامله پس از تکمیل تأمین مالی 520 میلیون دلاری این پروژه در ماه گذشته انجام شد که به گفته Mantos Copper، بزرگ‌ترین تأمین مالی پروژه در بخش معدن پس از آغاز کووید-19 بود.
    شرکت ذوب مس MMC همچنین اعتبار 60 میلیون دلاری برای پوشش مازاد هزینه احتمالی تأمین می‌کند؛ بنابراین، این شرکت اعلام کرده است که 42 درصد از تولید کنسانتره معدن Mantoverde با احتساب حق 30 درصدی با توجه به سهام مالکیتی، به این شرکت تعلق دارد. به گفته شرکت MMC، ذخایر این معدن روباز حدود 2/1 میلیون تن مس محتوی است و انتظار می رود که کل تولید تا پایان عمر عملیاتی در سال 2041 حدود 1/7 میلیون تن باشد. شرکت Mantos Copper با سهم 69/99 درصدی، همچنان مالک اصلی این معدن است./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر