سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

محصولات فولادی عرضه نشده در بورس «قاچاق» محسوب می‌شود

عصر معدن- سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: محصولات فولادی که در بورس عرضه نشود، به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود و مجازات دارد.;

محصولات فولادی عرضه نشده در بورس «قاچاق» محسوب می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی   با بیان اینکه گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره قیمت فولاد از کمیسیون بیرون آمده و در نوبت صحن علنی است تا پس از بررسی به قانون تبدیل شود.

    او ادامه داد: موضوع این طرح، عرضه تمام محصولات فولادی اعم از بالادستی‌ها و پایین دستی‌ها و همچنین شرکت‌های دولتی و خصوصی در بورس است که در نتیجه آن، کل زنجیره فولاد باید در بورس عرضه شود.

    فیروزی اظهار کرد: تأمین تقاضای داخلی اولویت اول است؛ اگر این عرضه هفتگی در داخل کشور متقاضی نداشت و محصول به فروش نرفت،  اجازه صادرات وجود خواهد داشت.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: محصول مجموعه‌هایی که در بورس عرضه نشود را به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌کنیم و در این زمینه جرم انگاری شده است، مجازات دارد و به عنوان کالای قاچاق هم ضبط می‌شود.

    او درباره پشت پرده‌هایی که موجب افزایش قیمت فولاد شدند، گفت: قطعاً مجموعه‌هایی وجود دارند که شناسایی آن به طور خاص، وظیفه دستگاه قضایی است. مجموعه‌هایی بازار را از تنظیم خارج می‌کنند و عرضه و تقاضا را به هم می‌ریزند. وقتی بازار فولاد تعادل ندارد، در حالیکه تولیدش 2 برابر تقاضاست، نشان از وجود مجموعه‌های تأثیرگذار در پشت موضوع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر