گروه ۷ واردات الماس از روسیه را ممنوع می‌کند

عصر معدن- یک مقام دولت بلژیک طی اظهاراتی فاش کرد که تحریم واردات الماس روسیه که کشورهای گروه هفت (G۷) بیش از یک سال است آن را در نظر گرفته‌اند، انتظار می رود طی دو تا سه هفته آینده تصویب شود.;

گروه ۷ واردات الماس از روسیه را ممنوع می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از تسنیم، یک مقام دولت بلژیک روز جمعه طی اظهاراتی فاش کرد که تحریم واردات الماس روسیه که کشورهای گروه هفت (G7) بیش از یک سال است آن را در نظر گرفته‌اند، انتظار می رود طی دو تا سه هفته آینده تصویب شود.

    وی تأکید کرد: این مقررات از اول ژانویه اجرایی خواهد شد و ممنوعیت مستقیم خرید اعمال می‌شود که همراه با تحریم غیرمستقیم و تدریجی خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، تلاش‌ها برای تحریم الماس‌های روسی با مقاومت واردکنندگان بزرگ جواهرات مانند بلژیک روبرو شده است چرا که بزرگترین مرکز تجارت الماس جهان در آنتورپ قرار دارد.

    حدود 85 درصد از الماس‌های خام جهان از آنتورپ عبور می‌کنند و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

    مقامات بلژیکی پیش از این نیز تأکید کرده بودند که اعمال تحریم‌ها بدون ایجاد یک سیستم جهانی برای ردیابی جواهرات بی‌معنی است، چرا که این تجارت به بازارهای دیگر مانند هند و چین تغییر مسیر می‌دهد.

    در ماه مه، رهبران گروه 7 متعهد شدند که تجارت الماس‌های استخراج شده، فرآوری شده یا تولید شده در روسیه را به منظور کاهش بیشتر درآمدهای مسکو، محدود کنند و ادعا کردند که تجارت 4.5 میلیارد دلاری الماس روسیه را با استفاده از روش‌هایی از جمله ردیابی با فناوری پیشرفته محدود خواهند کرد.

    مبدأ الماس را تنها می‌توان در ابتدای زنجیره تامین ردیابی کرد که برای یک جواهر خام گواهی "فرآیند کیمبرلی" صادر می شود که هدف آن جلوگیری از فروش به اصطلاح "الماس آغشته به خون" است.

    این در حالی است که ردیابی سنگ های برش خورده و صیقلی شده که بعداً از طریق سایر بازارها با اسناد "مبدأ ترکیبی" صادر می‌شوند، بسیار دشوار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر