قرارداد تجاری چین و آمریکا، بمبی ساعتی برای تجارت بین الملل

عصر معدن- وزیر سابق توسعه اقتصادی روسیه هشدار داد قرارداد تجاری بین چین و آمریکا یک بمب ساعتی بزرگ است و باعث افزایش درگیری های تجاری در جهان طی دو سال آینده می شود.;

قرارداد تجاری چین و آمریکا، بمبی ساعتی برای تجارت بین الملل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، ماکسیم اورشکین، مشاور رئیس جمهور روسیه می گوید قرارداد تجاری بین ابرقدرت‌های اقتصاد جهان، چین و آمریکا، باعث افزایش درگیری های تجاری در جهان طی دو سال آینده می شود.

    وزیر سابق توسعه اقتصادی روسیه در مصاحبه با تلویزیون روسیه گفت این قرارداد تجاری سوالات بسیاری را به وجود می آورد.

    اورشکین گفت:« ما عکس العمل اروپا را به قرارداد تجاری چین و آمریکا می‌بینیم، ما مطمئنیم که قول چین برای افزایش خرید کالاهای آمریکایی باعث نگرانی های بسیار جدی می شود».

    وی اضافه کرد یک مسئله در مورد تغییر سیاست چین به سمت کالاهای آمریکایی وجود دارد ، آیا این تغییر سیاست به معنای موانع اضافی در برابر کالاهای اروپایی است؟

    « این یک بمب ساعتی بزرگ است و به نظر من مطمئناً در سال جاری میلادی منفجر نمی شود. ولی از آغاز 2021 و 2022 شاهد درگیری های بسیاری در مثلث چین، آمریکا و اروپا با دخالت سایر کشور ها خواهیم بود».

    اورشکین اشاره کرد روسیه همچنان در زمینه تجارت جهان حامی ساختار های چند جانبه خواهد بود. وی گفت:« من فکر نمی کنم دوجانبه گرایی آینده جدیدی برای سیاست تجارت جهان باشد. روسیه مطمئناً حامی ساختارهای چند جانبه مانند سازمان تجارت جهانی خواهد ماند».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر