افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است

عصر معدن- تحلیلگران بازار جهانی پیش‌بینی کردند طلا پس از این که به بالاترین قیمت پنج ماه گذشته صعود کرد، احتمالا تا پایان سال روند افزایشی خود را متوقف خواهد کرد.;

افزایش قیمت طلا تا پایان سال بعید است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، سه عامل تاثیرگذار بر قیمت طلا در هفته گذشته، بانک مرکزی آمریکا، دلار ضعیف‌تر و نوسان بازارهای سهام بوده است که قیمت طلا را تا مرز 1269.60 دلار پیش برد. بهای هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با 9.80 دلار یا 0.8 درصد کاهش، در 1258.10 دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود 1.4 درصد رشد قیمت داشت.

    لوکمان اوتونوگا، تحلیلگر شرکت FXTM در این باره به کیتکونیوز گفت: ترکیبی از ضعف دلار آمریکا، التهاب بازارهای سهام و انتظارات برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره آمریکا در سال 2019، تقاضا برای خرید طلا را تقویت کرد.

    بانک مرکزی آمریکا چهارشنبه گذشته اعلام کرد نرخ‌های بهره را 25 واحد افزایش داده و به محدوده 2.25 تا 2.50 درصد رسانده است.

    اما بزرگترین خبر از سوی بانک مرکزی آمریکا، افزایش کمتر نرخ‌های بهره در سال میلادی آینده به دلیل نوسان بازارهای مالی و کندی رشد اقتصادی بود.

    به گفته بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی " تی دی سکیوریتیز"، اکنون انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ‌های بهره را به جای سه دور، دو مرتبه در سال 2019 افزایش دهد و انتظارات برای افزایش کمتر نرخ‌های بهره باعث شد ارزش دلار آمریکا ضعیف شود.

    این اتفاق به نفع طلا تمام شد. جوناتان باتلر، تحلیلگر میتسوبیشی در این باره گفت: جالب است که ما به اوج سیکل افزایش نرخ‌های بهره رسیده‌ایم و اگر رشد تورم در سال آینده متوقف شود، بانک مرکزی انگیزه کمتری برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره خواهد داشت زیرا نمی‌خواهد رشد تولید ناخالص داخلی کاهش پیدا کند.

    بازار سهام آمریکا نیز حمایت مورد نیاز را برای طلا فراهم کرده است. بازار سهام هفته دشواری را پشت سر گذاشتند که طی آن شاخص "اس اند پی 500" همه رشد قیمت سال خود را از دست داد و عملکرد منفی پیدا کرد. اگر این روند ادامه پیدا کند به معنای نوسان بیشتر قیمت طلا خواهد بود.

    اتفاق دیگری که تاثیر قابل توجهی روی قیمت طلا خواهد داشت احتمال تعطیلی دولت آمریکا است. تاثیر تعطیلی دولت آمریکا روی بازارها بر اساس مدت این تعطیلی مشخص خواهد شد.

    حجم اندک مبادلات در آستانه تعطیلات سال نو

    تحلیلگران انتظار دارند در هفته منتهی به کریسمس و سال نو، فعالیت معاملاتی اندک باشد و نقدینگی چندانی در بازار وجود نداشته باشد.

    به گفته تحلیلگر میتسوبیشی، عدم وجود فعالیت معاملاتی، باعث احتیاط بیشتر خواهد شد و در نتیجه نوسان قیمت افزایش پیدا می‌کند.

    جیم ویکاف، تحلیلگر فنی کیتکو اظهار کرد: معامله‌گران طلا باید به دقت شاخصهای سهام جهانی به خصوص شاخصهای سهام آمریکا را زیرنظر داشته باشند. فشار فروش بیشتر در بازارهای سهام، باعث تقاضای بالاتر برای طلا به عنوان دارایی مطمئن خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر