دومین جشنواره ملی عکس معدن با نگاهی متفاوت برگزار می شود

عصر معدن- دومین جشنواره ملی عکس معدن، پاییز سال جاری با موضوعات "انسان و معدن"، "شکوه معدن و صنایع معدنی" و "ایمنی و محیط زیست در معدن و صنایع معدنی" برگزار خواهد شد.;

دومین جشنواره ملی عکس معدن با نگاهی متفاوت برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱:۰۰

    مجید مصاحبی دبیر دومین جشنواره ملی عکس معدن در گفت و گو با «عصر معدن»، درباره مهمترین تفاوت این دوره از جشنواره نسبت به دوره نخست، بیان کرد: شاید مهم ترین تفاوت این دوره از جشنواره آن باشد که از محدوده سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خارج شده و شکلی عمومی‌تر به خود گرفته است. به همین دلیل جشنواره در یکی از گالری های خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
    وی ادامه داد: همچنین نسبت به دوره نخست، تعداد تورهای تخصصی برای جامعه عکاسان و محل هایی که می توانند برای عکاسی در آن حضور داشته باشند، افزایش یافته است.
    مصابحی با اشاره به تفاوت دیدگاه عکاسان در این دوره از جشنواره، تصریح کرد: با توجه به اینکه در دوره نخست جشنواره ترکیبی از جریان هنر عکاسی و معدن بود، احساس می کنم بخشی از جامعه عکاسان نسبت به این موضوع آگاه شده اند و این نگاه ایجاد شده است که می توان در معدن عکاسی به شکل هنری را شاهد بود.
    وی افزود: با توجه به استقبال صورت گرفته از تورها، این دوره از جشنواره عکس هایی متفاوت تر را به همراه دارد. نکته جالب دیگر آن است که برگزاری نمایشگاه عکس های دوره نخست در سطح شهر تهران، اشتیاق عکاسان برای حضور در این جشنواره را افزایش داده است تا از عکاسی صنعتی کمی به سمت عکاسی هنری در معدن حرکت کنیم.
    به گفته دبیر دومین جشنواره ملی عکس معدن، این جشنواره 18 آبان ماه آغاز و پس از 10 روز برنامه در 28 آبان ماه در خانه هنرمندان ایران به پایان می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر