سهم قابل توجه فولاد مبارکه در تولید، اشتغال و بومی سازی صنعت

عصر معدن- مدیر عامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه امروزه سالانه یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود و سهم ظرفیت تولید ایران ۲۰میلیون تن و کمی بیش از یک درصد کل فولاد جهانی است، ادامه داد: تولید فولاد در ایران به نسبت برخورداری از امکانات خدادادی معادن سنگ آهن و زغال سنگ و گاز و نیروی انسانی جوان و توانمند، میتواند بیش از این حجم تولید فعلی باشد.;

سهم قابل توجه فولاد مبارکه در تولید، اشتغال و بومی سازی صنعت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از موج، بهرام سبحانی مدیرعامل فولاد مبارکه در گفت وگوی تلفنی با برنامۀ رادیویی «چالش» رادیو اقتصاد که با موضوع اقتصاد مقاومتی پخش شد، با اشاره به اینکه امروزه سالانه یک میلیارد و 600میلیون تن فولاد در جهان تولید می شود و سهم ظرفیت تولید ایران 20میلیون تن و کمی بیش از یک درصد کل فولاد جهانی است، ادامه داد: تولید فولاد در ایران به نسبت برخورداری از امکانات خدادادی معادن سنگ آهن و زغال سنگ و گاز و نیروی انسانی جوان و توانمند، میتواند بیش از این حجم تولید فعلی باشد و خوشبختانه دولت در سند چشم انداز 1404 برای افزایش میزان تولید فولاد به میزان 55 میلیون تن، برنامه ریزی‌های لازم را انجام داده است.
    وی اضافه کرد: فولاد مبارکه با دارا بودن کارخانه های متعدد و سه قطب صنعتی فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان، سهم 10میلیون و 300هزار تنی، یعنی در حدود 50درصد فولاد کشور را داراست که چشم انداز ما حفظ این سهم در بازار تولید فولاد کشور است.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش فولاد مبارکه در توسعۀ کشور اشاره کرد و گفت: فولاد صنعت مادر و پیشران صنایع دیگر است و نقش محوری و کلیدی در اقتصاد و رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارد و این شرکت با سرمایه گذاری در حوزۀ فولاد و تولید اشتغال و درآمد کشور نقش برجسته‌ای ایفا می‌کند.
    سبحانی به تلاش‌های صورت گرفته در جهت اقتصاد مقاومتی در این شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقتصاد مقاومتی در این صنعت اتفاق می افتد و ما کارهای مهندسی معکوس و بومی سازی را به خوبی در این شرکت احیا می کنیم؛ به گونه‌ای که هر آنچه در چند سال پیش به آن وابسته بودیم و وارد می کردیم، مانند فرآورده‌های نسوز، روغن ها، گریس‌ها، قطعات یدکی و سایر لوازم مصرفی و تجهیزات، امروز به دست تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی تأمین می‌شود.
    وی در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3هزار شرکت طرف قرارداد مستقیم و غیرمستقیم فولاد مبارکه برای پشتیبانی این شرکت هستند و در پایین‌دست نیز یک هزار شرکت همچون صنایع خودروسازی، لوله سازی و... از محصولات فولاد مبارکه استفاده می کنند.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه از تلاشهای تمامی همکاران گذشته و فعلی در جهت راه اندازی و ادامۀ موفقیت آمیز تولید در این شرکت تقدیر و تشکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر