بومی سازی ۱۶۵ قطعه در فولاد امیرکبیر

عصر معدن- از سال گذشته تاکنون ۱۶۵ قطعه از تجهیزات زنجیره ی تولید در شرکت فولاد امیرکبیر کاشان بومی سازی شده است.;

بومی سازی ۱۶۵ قطعه در فولاد امیرکبیر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مدیر روابط عمومی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با اشاره به اهمیت و جایگاه جشنواره و نمایشگاه بومی سازی که در برج میلاد برگزار می گردد، بر حضور پر رنگ شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در این رویداد خبر داد.

    وجیهه صابر نژاد افزود: هیات مدیره ی شرکت فولاد امیرکبیرکاشان با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال 1398 ، و اختصاص عنوان سال رونق تولید مصوبه ای را به تصویب مجمع رسانده و ابلاغ کردند که در اجرای این مصوبه،  بر  بومی سازی و تامین تجهیزات و قطعات در داخل کشور و متخصصان داخلی و نجات از تحریم های ظالمانه تاکید شده بود.

    وی افزود: کارکنان شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با تاسی از عنایت پروردگار و اهتمام به کار جهادی و ایفای نقش جدی در رونق اقتصادی،  این مهم را به عنوان یکی از اهداف خود در نقشه استراتژیک از سال 97 تاکنون قرار دادند به گونه ای  که این هدف یکی از مهمترین مضامین فرآیند تامین در شرکت قرار گرفت.

    وی ادامه داد: در این راستا با تشکیل کمیته بومی سازی، و با الگوبرداری از شرکت فولاد مبارکه ،  ایجاد گردشکارهای مربوطه بر اساس هلدینگ فولاد مبارکه عملی گردید و بخش اعظمی از خریدهای خارجی را به صورت بومی سازی تامین شد. به گونه ای که از شروع نظام مند این فرآیند در سال 97 تاکنون بیش از 165 نوع کالا بومی سازی شده که باعث صرفه جویی ارزی به میزان نهصد هزار دلار شده است.
    صابر نژاد افزود: از ابتدای راه اندازی شرکت تاکنون 404 قطعه مهم در شرکت بومی سازی شده است.

    مدیر روابط عمومی شرکت فولاد امیرکبیر کاشان در ادامه به بیان کالاهای بومی سازی  شده مهم در این شرکت پرداخت و گفت: ساخت روغن امولسیون، کرومات، غلطک های پشتیبان و کاری نورد سرد، آب بندهای نورد سرد و پایه های اصلی بیس آنیل، تسمه بسته بندی، فیلترهای کاغذی امولشن، کاور داخلی بیس آنیل، دیفیوز داخلی بیس آنیل، شافت دنده گیربکس ریکویلر گالوانیزه، هیدروسیلندرهای خطوط مختلف و غلتک های Flattener نورد سرد، ترانسهای خشک و روغنی مجموعه نورد، مبدل حرارتی پوسته لوله ای، شیرهای پروپرشنال MOOG و زنجیر کویل کار از جمله قطعات بومی سازی شده می باشد.
    شایان ذکر است شرکت فولاد امیرکبیر کاشان با سهم 20 درصدی از تولید ورق گالوانیزه از شرکت های خوشنام در هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر