اتوتک هم از ایران می رود

عصر معدن- سخنگوی شرکت اتوتک در روز دوشنبه گفت: شرکت تکنولوژی معدن فنلاند " اتوتک" به دلیل تحریم های جدید ایالات متحده، از ایران خارج خواهد شد.;

اتوتک هم از ایران می رود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، رویترز نوشت: اتوتک، تجهیزات تولید می‌کند و به صنایع فلزی و فرآوری مواد معدنی خدمات می دهد. این شرکت پیشینه‌ای طولانی در ایران دارد و حتی پس از اعمال تحریم علیه ایران در سال 2010 در بازار ایران باقی مانده‌است.
    کسب و کار این شرکت پس از توافق هسته ای با ایران در سال 2015 بیش از گذشته شد. اتوتک برای سفارش شرکت ملی صنایع مس ایرانNICICO)  ) و شرکت مهندسی بین المللی ایران (IRITEC)  همکاری داشت.
    این موضوع در حالی مطرح می شود که بعد از به نتیجه رسیدن ایران و امریکا در خصوص برجام،  شاهد بودیم که با حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، بازهم تحریم ها برای ایران در نظر گرفته شد و امریکا خروج از قرارداد هسته‌ای با تهران را دنبال می‌کند. این تحریم‌های جدید شرکت‌های مختلف از جمله شرکت های اروپایی را وادار به تجدید نظر در سرمایه‌گذاری‌های خود کرده‌است.
    برخی از تحریم ها علیه ایران در 6 آگوست مجدد فعال شدند و برخی دیگر نیز در تاریخ 4 نوامبر به اجرا در می آیند.
    Eil Paatela سخنگوی در ایمیلی به رویترز گفت: ما از تمام تحریم های موجود پیروی می کنیم. پروژه‌های ما در ایران هم اکنون در مرحله نهایی خود قرار دارند و هدف ما تکمیل پروژه‌های خود قبل از 4 نوامبر است .
    اتوتک حجم کلی کسب و کار خود را در ایران اعلام نکرده است.

    گروه صنعتی بازرگانی ایران اروپا نمایندگی اتوتک در گفت و گو با پایگاه خبری «عصرمعدن» خروج اتوتک از ایران به دلیل تحریم های امریکا را تایید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر