غریب پور اعلام کرد:

موافقت رحمانی با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو از موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با آغاز عملیات اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع خبر داد.;

موافقت رحمانی با آغاز اکتشاف در ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور که عصر روز گذشته در نشست صمیمی با فعالان رسانه های مکتوب سخن می گفت، افزود: موافقت وزیر صنعت، معدن و تجارت با آغاز عملیات جدید اکتشافی قابل تقدیر است.

    وی گفت: اکتشافات جدید با تشکیل کنسرسیوم متشکل از شرکت های بزرگ معدنی همچون فولاد خوزستان، مبارکه، گل گهر، چادرملو، تهیه و تولید مواد معدنی ایران و ایمیدرو عملیاتی خواهد شد.

    سرمایه گذاری 1100 هزار میلیارد تومانی طی 8 ماه

    رئیس هیات عامل ایمیدرو در بخش دیگری با اشاره به مدل های مشارکت دولت و بخش خصوصی در بخش معدن و صنایع معدنی اظهار کرد: طی 8 ماهه گذشته بیش از 1100 میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های ایمیدرو با مشارکت بخش خصوصی رقم خورده است.

    غریب افزود: برنامه افزایش ظرفیت فولاد به10 میلیون تن در منطقه خلیج فارس و پروژه های کک سازی اروند، تیتانیوم کهنوج و ... از نمونه های بارز مشارکت با بخش خصوصی است.

    افزایش 4 برابری اعتبار زیر بناها

    وی با اعلام اینکه ارزش طرح های امسال به بیش از 3.5 میلیارد دلار می رسد، گفت: اعتبار زیربناها را امسال تا 4 برابر افزایش دادیم و در این زمینه پایش پروژه ها با همکاری انجمن کنترل پروژه ایران دنبال خواهد شد.

    وی با بیان اینکه مقابله با تحریم ها با کم ترین هزینه در حال انجام است، افزود: طی 4 ماهه نخست امسال به جز آلومینیوم در تولید مواد معدنی رشد داشته ایم.

    حمایت از طرح های پژوهشی مورد نیاز صنعت

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: توجه به موضوعات علمی و فناوری های روز با تعامل بین ایمیدرو و دانشگاه ها در دستور کار است.

    وی ادامه داد: اعتقاد داریم تفاهمنامه ها باید تبدیل به قراردادهای مشخص شود و 27 طرح تحقیقاتی با حمایت ایمیدرو در همین راستا است. این مطالعات پژوهشی، پاسخگوی نیازهای صنعت خواهد بود.

    فعال سازی معادن کوچک

    غریب پور با اعلام اینکه توسعه این بخش باید توسط بخش خصوصی محقق شود، عنوان کرد: فعال سازی معادن کوچک در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار است و خوشبختانه عزم جدی بین دولت و بخش خصوصی برای به سرانجام رساندن این طرح ملی ایجاد شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر