از سوی کودلکو انجام شد:

لغو قرارداد ۱ میلیارد دلاری پروژه نمک‌زدایی در معادن مس شیلی

عصر معدن- کمپانی دولتی کودلکو، قراردادی را که یک ماه پیش با یک کنسرسیوم به سرپرستی کمپانی ژاپنی Marubeni برای ساخت کارخانه نمک‌زدایی برای تأمین آب مورد نیاز معادن مس این کمپانی در شمال کشور شیلی بسته بود، فسخ کرد.;

لغو قرارداد ۱ میلیارد دلاری پروژه نمک‌زدایی در معادن مس شیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، این کمپانی درباره دلیل فسخ این قرارداد گفت: در فاصله بین برگزاری مناقصه و امضای قرارداد، تعدیلاتی که باید برای این پروژه ایجاد شود تعیین‌شده و این موضوع باعث تصمیم‌گیری برای برگزاری مجدد مناقصه طی 24 ماه آینده شده است.
    کمپانی کودلکو همچنین افزود: این اصلاحات شامل انتقال آب نمک‌زدایی شده به مقصد معادنRadomiro Tomic ، Chuquicamata  و Ministro Hales و کلیه عملیات کمپانی در این منطقه و همچنین اطمینان از مطابقت پروژه با الزامات جدید داخلی و موضوع شفافیت شده است.
    پروژه مذکور در سال 2017 با هزینه تقریبی 1 میلیارد دلار (900 میلیون یورو) به مناقصه گذاشته شد. کنسرسیوم برنده، MTT، شامل کمپانی‌های Marubeni، Transelec و Techint می‌شود. ساخت این واحد با ظرفیت اولیه 840 لیتر در ثانیه و با پتانسیل رسیدن به یک هزار و 956 لیتر در ثانیه، قرار بود در سه‌ماهه اول سال شروع شود و در سال 2022 به بهره‌برداری برسد.
    به نقل از سخنگوی این کمپانی، روند جدید می‌تواند طی سه ماه آینده آغاز شود و کمپانی Marubeni می‌تواند دوباره در آن مشارکت کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر