مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر:

تحریم‌ها سد راه «کگل» نخواهد بود

عصر معدن-مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: به نظر می رسد سال آینده به لحاظ سودآوری وضعیت مطلوبی پیش رو خواهیم داشت؛ اما به هر حال شرایط طوری نیست که بتوان با قاطعیت آینده را پیش بینی کرد.;

تحریم‌ها سد راه «کگل» نخواهد بود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از بورس نیوز، سهم شرکت صنعتی و معدنی گلگهر «کگل» از جمله سهم هایی بوده که در سال جاری رشد قیمت چشمگیری داشته و بازدهی مناسبی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. این شرکت در دوره 6 ماهه نخست امسال با جهش 142درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل سود خالص 16831 میلیارد ریالی محقق ساخته و در حال حاضر طرح های توسعه متعددی در دست انجام دارد که در صورت بهره برداری از آنها، اتفاقات مثبتی در سرنوشت «کگل» رقم خواهد خورد. اما با توجه به اینکه این شرکت جهت اجرای طرح های توسعه خود نیاز به واردات ماشین آلات و تجهیزات دارد و همچنین گفته می شود شرکت مترصد دریافت تسهیلات یک میلیارد دلاری از یک بانک اتریشی بوده تا طرح های توسعه را پیش برد؛ احتمالا به سبب تحریم ها دچار مشکلاتی خواهد شد.

    ناصر تقی زاده مدیر عامل شرکت  معدنی و صنعتی گلگهر در این خصوص بیان کرد: تاثیر تحریم ها اصلا قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت آیا تحریم ها روند واردات ماشین آلات و تجهیزات را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر؛ اما به طور قطع روند اجرای طرح های توسعه متوقف نشده و در بدترین حالت فقط ممکن است روند انجام کار با کمی تاخیر مواجه شود.

    وی در رابطه با طرح هایی که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، اظهار داشت: طرح ذوب یک میلیون تنی جهان فولاد ظرف یکی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید. پروژه های متعدد دیگری هم در دست اجرا وجود دارد که به تدریج وارد مدار تولید خواهند شد. شاید تحریم ها مشکلاتی به همراه داشته باشد؛ ولی راهکارهایی اندیشیده شده و از این بحران گذر خواهیم کرد.
    تقی زاده در خاتمه تصریح کرد: به نظر می رسد سال آینده به لحاظ سودآوری وضعیت مطلوبی پیش رو خواهیم داشت؛ اما به هر حال شرایط طوری نیست که بتوان با قاطعیت آینده را پیش بینی کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر