مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان:

تنها راهکار نجات صنعت دستیابی به بازارهای جهانی است

عصر معدن- پانزدهمین نمایشگاه ایران متافو از ۱۱ تا ۱۴ آذرماه ۹۷ در محل دائمی نمایشگاههای تهران و با حضور ۲۵۰ شرکت داخلی و خارجی در زمینۀ فولاد و صنایع وابسته، برای معرفی دستاوردها و پتانسیل‌های موجود برگزار شد. شرکتهای فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، امیرکبیر کاشان، فولاد سنگان، فولاد سنگ مبارکه، گروه فولاد متیل، گروه توکا فولاد و... در این نمایشگاه حضور پرقدرتی داشتند.;

تنها راهکار نجات صنعت دستیابی به بازارهای جهانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در جریان برگزاری این نمایشگاه، جمشید ملارحمان، سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و عباس قبادی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن حضور در غرفۀ گروه فولاد مبارکه با مدیران گروه فولاد مبارکه دیدار و گفت وگو کردند.

    مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در حاشیۀ این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: کارشکنی‌های اقتصادی آمریکا علیه کشورمان وارد مرحله تازه‌ای شده است و علاوه بر صنعت نفت، فولادسازی ایران نیز تحت تأثیر این شرایط قرار گرفته است.

    محمد ناظمی هرندی اظهار داشت: با توجه به برآوردهایی که از کارشکنی آمریکا داشتیم، تمهیدات لازم اندیشیده شده است و در صنعت فولاد نگرانی عمده‌ای نداریم و یقین داریم صنعت فولاد تأثیر قابل توجهی از این کارشکنی نخواهد گرفت.

    وی در ادامه افزود: اگرچه به دلیل کارشکنی‌های آمریکا تأمین برخی نیازمندی‌ها و صادرات دچار مشکلاتی شده‌اند، اما مشکل آنچنان بزرگ نیست که بخواهیم آیندۀ سیاهی برای صنعت فولاد متصور باشیم و باید همچنان به توسعه صنعت بیندیشیم.

    وی تصریح کرد: البته برخی از موارد مثل تأمین ماشین‌آلات و مواد قابل پیش بینی بود و تلاش کردیم حداقل برای یک بازۀ زمانی مشخص، نیازهای کارخانه را ذخیره سازی کنیم تا در صورت عدم دسترسی به این نیازها روند تولید با چالش روبه‌رو نشود.

    ناظمی هرندی با اشاره به مشکلات احتمالی در زمینۀ صادرات فولاد نیز افزود: همکاران ما با استفاده از سیاست‌های پیچیده و کارآمد در بخش صادرات، خرید و مالی به نحوی مدیریت و برنامه‌ریزی میکنند که صادرات با کمترین ریسک انجام شود و منابع مالی آن هم جذب شرکت شود.

    وی درباره برخی اظهارات مبنی بر کمبود فولاد در بازار داخل برای صنایع پایین‌دستی نیز گفت: به طورکلی فولاد مبارکه در کنار سایر تولیدکنندگان تأمین کننده نیاز داخلی است، بنابراین قطعاً تمام تولیدکنندگان در بخش تأمین نیاز داخلی کوشا هستند و بر اساس منافع ملی تلاش می کنند آنچه بازار داخلی نیاز دارد را تأمین کنند.

    وی تأ کید کرد: بخش ساخت وساز و عمرانی ایران که در واقع خریدار بخشی از محصولات فولاد مبارکه هستند اکنون در رکود بسر می برند و صنایع پایین دستی در بخش‌های مختلف به دلیل کارشکنی آمریکا نیز درگیر مشکلات رکود هستند، به همین دلیل کاملاً طبیعی است که صنایع مادر مثل فولادسازی نیز دستخوش مشکلاتی باشد و برای رفع مشکلات خود راهکارهایی را استفاده کند که اصلی‌ترین آن صادرات است.

    ناظمی هرندی افزود: وقتی تعادل تولید فولاد و تقاضای داخلی نامناسب باشد چالشی ایجاد می‌شود که ظرفیت فولاد کشور را هدف گرفته است. به این دلیل که در گذشته تولید فولاد کشور با هدف صادرات مازاد نیاز داخل گسترش یافته است، اما امروز مازاد فولاد در بازار وجود دارد و صادرات دچار موانع داخلی و بیرونی است.

    وی افزود: در شرایطی که کارشکنی آمریکا روند صادرات را با مشکلاتی روبرو کرده است نباید خودمان نیز مشکلاتی برای صادرات فولاد ایجاد کنیم، چون تنها راهکار نجات صنعت دستیابی به بازارهای جهانی است.

    مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه تصریح کرد: امیدواریم دولت و دستگاه‌های سیاستگذار در این شرایط کمک کنند ولی ما هیچوقت از دولتها این انتظار را نداریم که به جای ما کار کنند.

    وی با اشاره به اینکه صنعت فولاد به تنهایی پتانسیل بالایی در خود دارد افزود: یکی از چالش‌های ما این است که بعضی از سیاست‌گذاری‌ها به صنعت آسیب می‌رساند یا چرخه صنعتی را کند می‌کند، امیدواریم که این دولت که دولت تدبیر و امیداست، تصمیم گیری‌ها و مشورت با صنایع و متولیان صنعت را در شرایط خاص و بحرانی مدنظر قرار دهد تا زمینه خروج صنایع کشوراز شرایط دشوار کنونی فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر