مدیر نظارت مجتمع خبر داد:

اتمام بازسازی واحد قدیمی تولید سرب نخلک تا پایان شهریور

عصر معدن- بازسازی واحد قدیمی تولید کنسانتره مجتمع سرب نخلک،‌ طبق پیش بینی ها تا پایان شهریور به اتمام می رسد.;

اتمام بازسازی واحد قدیمی تولید سرب نخلک تا پایان شهریور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، عارف باقری مدیر نظارت مجتمع سرب نخلک، با بیان این مطلب گفت: با توجه به قدمت 63 ساله و فرسودگی سازه ها و دستگاه های خط قدیمی تولید کارخانه فرآوری سرب نخلک، راهبر این مجتمع از اواسط اسفند 98 پس از اخذ مجوزهای لازم، اقدام به تخریب واحد قدیمی و احداث واحد فرآوری جدید کرد.

    وی افزود: برنامه ریزی ساخت این کارخانه یک ساله بوده که براساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری امسال به نام “جهش تولید”، پیش بینی می شود با به کارگیری حدود 90 درصد تجهیزات و تکنولوژی ساخت داخل، این واحد تا پایان نیمه نخست امسال به بهره برداری برسد.

    مدیر نظارت مجتمع سرب نخلک با اشاره به پیشرفت 40 درصدی طرح احداث واحد جدید، گفت: اکنون مراحل عملیات اجرایی این طرح شامل برپایی سوله، آرماتور بندی، احداث فونداسیون آسیای گلوله ای، نصب پلتفرم تجهیزات و نیز خرید ماشین آلات و انتقال آن به محل مجتمع انجام شده است.

    وی ادامه داد: در ساخت این کارخانه از به روزترین فناوری با هدف کاهش مصرف انرژی، افزایش کارایی و حفظ محیط زیست استفاده شده است. میزان سرمایه گذاری صورت گرفته، 70 میلیارد ریال است و با راه اندازی آن، 15 نفر به صورت مستقیم به کار مشغول خواهند شد.

    ارتقای ظرفیت تولید کنسانتره به 13 هزار و 800 تن
    باقری با اشاره به ظرفیت تولید سالانه خط جدید، تصریح کرد: ظرفیت تولید خط جدید 1800 تن کنسانتره سرب است که جایگزین خط قدیمی می شود. میزان تولید سالانه خط قدیمی نیز کمتر از 2 هزار تن بوده است.
    وی ادامه داد: مجموع ظرفیت تولید سالانه این مجتمع شامل خط فعلی (افتتاح شده در شهریور 97 با ظرفیت 12 هزار تن) و خط در حال نوسازی، به 13 هزار و 800 تن کنسانتره سرب می رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر